iMoeder Maar dan ga je er van uit dat de neten die er zitten ook net gelegd zijn en pas na 7 dgn uit komen... Ik geloof niet dat die luizen zich aan de planning van de shampoo houden. Er kunnen ook neten zitten die al wat ouder zijn en uitkomen voor die 7 dgn om zijn en je weer gaat behandelen. Deze luizen kunnen dan alsnog voor herbesmetting zorgen.
Als je goed kamt, kam je meteen alle levende luizen weg. Dat is net zo effectief als 1x een luizenshampoo gebruiken. Daarna zul je in beide gevallen moeten blijven kammen. Ik ben juist blij dat ik altijd een goede kam in huis heb. Ik heb ook weleens luis ontdekt bij mijn kinderen op een moment dat ik geen lotion kon gaan halen. Dan kan ik ze dus wel al behandelen en zijn de luizen net zo goed weg met die kam als met de lotion. Daarbij heeft mijn oudste dochter onmiddellijk last van haar hoofdhuid bij behandeling met lotion. Hele brokken schilfers komen dan uit haar haar. Dus ja, ik blijf erbij dat alleen kammen voldoende is. Dat werkt echt net zo goed. Mits je het natuurlijk op de goede manier doet...
En mijn jongste dochter (van Eritrese en Antilliaanse afkomst) had laatst nog luis in haar prachtige kroeshaar. Dan is het een grotere opgaven om de lotion goed in haar haar verdeeld te krijgen dan het plukje voor plukje te kammen. Hoewel dat laatste ook een k#tklus is natuurlijk.