Bij mijn jongste is alles er zo uit te kammen, echt super makkelijk. Je ziet de neten goed, de luizen ook, het is even een klusje alles pluk voor pluk af te gaan, maar wel prima te doen. Bij mezelf ook, echt prima te doen onder de douche bv.
Bij mijn oudste een heel ander verhaal; dik, veel, donker haar met een krul. Je ziet luizen en neten er niet op, je kan amper de hoofdhuid zien. Kammen is een enorme klus. En ik heb zo vaak al gehad dat ik alles sectie voor sectie en plukje voor plukje vanaf de hoofdhuid tot de punten had gekamd, en dan nog even die kam langs de belangrijkste plekken; toch nog vette luizen. Ze is echt een luizenmagneet...
Hier behandel ik de oudste met Nyda, 2x per week (dus vaker dan volgens de gebruiksaanwijzing) en daarbij kammen (dat gaat met Nyda ook heel goed!). De laatste keer is een jaar geleden en echt alles was dood, de neten spoelden er met wassen gewoon al uit. Daarom zweer ik nu bij zo’n behandeling. Het scheelt ons zoveel werk en frustratie, ook al is het intensiever dan de gebruiksaanwijzing.