Dahlia Ik heb een nieuwe trui van de jongste in koud water gelegd omdat er stift in zat met de gedachte die daarna in de was te doen maar nu ben ik dat vergeten. Moet ik nu de trui in koud water laten liggen of eruit halen, goed uitwringen en ophangen? Komt er geen vuur in de trui omdat die dan toch nog goed nat is?
Snoeki Dahlia in koud water laten liggen totdat je gaat hem wassen. Net voor die de was ingaat met. Afwasmiddel de vlek insmeren en dan koud wassen. In de zon laten drogen en weer schoon
Dahlia Snoeki de stift was er al uit met alleen koud water gelukkig. In water laten liggen en daarna gewoon met de was mee gedaan. Blij dat t eruit is, had net n halve dag die trui aan 🤦♀️
Ysabella Help, hoe krijg ik mandarijn vlekken uit de kleding van N.? Het is allemaal nieuwe kleding. 😭😂 Ik heb ossengalzeep en gewoon wassen op 60 graden geprobeerd.
[verwijderd] Ysabella citroensap wil ook nog wel eens helpen bij fruitvlekken, maar niet laten opdrogen, want anders zitten die gele vlekken van de citroen er weer in. Dus met citroensap en dan nathouden/boenen, uitspoelen en weer opnieuw.
Dahlia Mamabeertje 😔 vervelend! Mij is t nog nooit gelukt, geen positief bericht maar ik voel met je mee 🤪
Ysabella Mamabeertje ik haal dat er altijd uit met ossengalzeep, daarna wassen en vervolgens hang ik het in de zon, bij de kleding van mijn zoon is het eruit gegaan!
Lumihiutale Ik heb een 2e hands witte jas gekocht,hier zitten wat gelige vlekken in. Op internet kom ik zoveel verschillende dingen tegen en ik ben een beetje bang om de jas te verknallen. Is iets als Vanish genoeg? Of kan ik beter wat anders gebruiken?
Rietjesbeker Lumihiutale je zou ook afwasmiddel kunnen gebruiken, dat werkt ook vaak goed bij gele vlekken.
Ysabella Lumihiutale als het echt een witte jas is kan je het voor max 6 uur ( even uit mijn hoofd, kijk anders even op de verpakking) in een emmer met vanish en warm water zetten.
Ysabella Lumihiutale nou elk kleding stuk wat in mijn huishouden wit is, doe ik in zo’n badje en altijd bij de witte was standaard een schep dus ik denk dat er niet zo veel fout kan gaan.