Bedankt dames. Geronimo is al een gepasseerd station, al uit en beetje te kinderachtig naar zijn smaak. Niek Groot , Tom de groot en consorten vindt hij wel leuk, maar hij heeft het zo uit. Alles wat de bieb er van heeft is uit.
Ik zoek eigenlijk net iets moeilijkers, wat meer uitdaging biedt.

We zijn deze week samen in kruistocht in spijkerbroek begonnen en die vind ik dan wel weer erg taai! Wat een ouderwets taalgebruik! Hij vond t ook al eng trouwens. Dus hij blijft liggen bij de boeken die we samen lezen. De andere tips ga ik bekijken!

De gorgels van Jochem meyjer. Mijn zoon van 7 vindt dit echt fantastisch!

Cowgirl80 dat taalgebruik viel mij nooit op als kind :p en ik denk dat het toen ook al ouderwets was. Ze zouden eigenlijk zulke boeken opnieuw uit moeten brengen in modern Nederlands, gek om te zien hoe de taal veranderd is.

Skye zijn ook al uit. En van de nieuwe gorgels vond hij de laatste hoofdstukken ook te eng om voor het slapengaan te lezen 😬

Sevenof9 ja dat vond ik ook gek. Dat taal zo verandert, zonder dat je het doorhebt... Er kwamen woorden in voor die ik echt al jaren niet meer gehoord had.

Het contrast met bijvoorbeeld zo’n niek groot boek is echt mega... dat bevat alleen maar simpele spreektaal en 101 plaatjes. Ik zoek een compromis eigenlijk.. en niet te eng dus.

Kameleon serie?

Zoon is net 9 geworden, hij leest nu vaak dolfi en wolfi, Donald duck, pietje puk

Alle boeken van David Walliams, maar vooral Oma Boef, Opa Vlucht, Joe Biljoen en De Middernachtbende.

Magali dat zijn inderdaad goede boeken, die vond mijn zoon erg grappig en mooi taalgebruik.

Mijn zoon vindt de ranger boeken leuk, maar misschien wat te spannend? Verder is er een hele reeks van koos en co, volgens mij van koos meindertsma of zo. Zijn detectives, maar de schrijver is christelijk en daardoor is die serie nogal netjes. Hij schrijft ook boeken voor oudere kinderen, die zou ik voorlopig overslaan, dat is echt puberspul qua verhaallijn. Maar de koos en Ko reeks is niet te spannend (op eentje na) en wel best leuke plots.

En dingen als Suske en Wiske of Asterix? Ik weet dat veel mensen strips niet echt lezen vinden, maar ik vind het voor mijn zoon wel prettig voor het slapen gaan omdat hij ze snel uit heeft en dus niet maar door blijft lezen tot laat.

https://www.bol.com/nl/l/Serie/N/8299/filter_N/4274781241/index.html?Referrer=ADVNLGOO002008J-I7J4FICOVS7LM-330716742956&gclid=Cj0KCQiA-8PjBRCWARIsADc18TKEZXhWcHkjWoZCaY-1XGgo6F7m8VpejHQslMxyKe9HASfoHJf3VqMaAmSFEALw_wcB

Maar misschien is dat ook te spannend (a la Harry Potter).

Mees Kees is ook leuk, maar wellicht ook al uit. 😉 Mijn dochter leest ook graag boeken van Roald Dahl, die zijn ook ‘unisex’. En de boeken van Arend ten Dam.

Magali david walliams is prachtig en precies wat we zoeken. Maar hij heeft ze bijna allemaal uit. 🙂

vanmorgen bij de bieb hebben we Jozua Douglas ontdekt met boeken over Costa Banana, klinkt ook erg leuk, ben benieuwd.

Femkes koos meindertsma ga ik op zoeken, dank je!
            suske &wiske hebben we allemaal in huis, nog van mezelf van vroeger. Maar hij leest ookal donald duck en ik wil zn leeshonger ook graag voeden met iets substantieels, waar hij verder van leert... hoewel je van suske&wiske ook veel kunt leren... ik ga er eens wat naar beneden halen☺️👍

Wij hebben een abonnement op de Zo zit dat!

Vet oud! is hier trouwens ook erg populair, maar als ik je posts lees dan denk ik dat hij dat nog wat te spannend zal vinden (en echt gezellig zijn ze ook niet te noemen 🤣 ).

Mijn zoon is momenteel bezig in Sjaakie en de chocolade fabriek, hij vindt dat een erg leuk boek.

Nieke wij hebben ook een abbo opde Zo zit dat. Best een leuk blad, voor mama ook☺️

Mary dat is ook echt een gezellig boek ja. Maar Sjakie en Mathilda en de GVR en de heksen zijn helaas al uit. Hoewel hij de heksen ook eng vond, maar die hebben we samen gelezen

• [verwijderd]

En de boeken van Terlouw, zoals Koning van Katoren, of De Kloof?