Ik til niet zo zwaar aan de cito's, maar ik merk dat dat op school toch anders is. Ik heb vorig jaar meerdere gesprekken met de juf van mijn zoon gehad, omdat hij klaagde dat hij alleen maar zat te lezen (werk snel af...) en school vooral stom vond. Juf herkende mijn verhaal totaal niet, tot hij alle cito's foutloos maakte.... Toen was ineens álles mogelijk en werd er een heel vat aan uitdagend werk open getrokken 🙄
Ontzettend jammer, maar helaas zijn de cito's op school gewoon nodig om de zien of het beeld van de leraar strookt met de 'werkelijkheid'. Vaak komt er pas écht actie als een kind (duidelijk) hoger of juist lager scoort (tov de verwachting) op de cito toets.
Ik ben nu dan ook erg benieuwd naar de cito score van onze dochter. Het is een grote chaos in de klas en het zou mij niets verbazen als de scores lager gaan uitvallen... dat neem ik dan weer mee in mijn gesprek met haar juf.
Kortom: ik vind het erg dubbel allemaal, maar het is bovenal belangrijk dat kinderen lekker in hun vel zitten en "met plezier" naar school gaan! 😁