Liekje81 het heeft ook niks met huissloof te maken. Maar feit is nu eenmaal dat wij vrouwen over het algemeen veel meer in huis doen dan de mannen, óók doordat in veel gevallen de vrouwen minder uren werken. Dat wil alleen niet zeggen dat ze daardoor minder druk zijn, want wij vrouwen willen gewoon over het algemeen te veel: én werken, én kinderen, én ontspanning, we willen dat de kinderen sociale contacten opdoen dus wij brengen ze naar clubjes en vriendjes etc. daarnaast willen we óók nog ons huishouden perfect geregeld hebben.
Van al die dingen (in perfectie) hebben de meeste mannen geen last. Is het wat rommelig? moet er gezogen worden? staat het aanrecht vol: de gemiddelde man kan het gewoon niet veel schelen. Het is niet voor niks dat als mijn was gevouwen wordt ik dat echt beter doe dan mijn man. Stofzuigen precies zo: hij doet het wel en hij doet er zelfs zijn best wel op, maar toch doe ik het zelf beter. En dat is niet erg, ik ben blij dat hij het doet, dus ik mopper niet op hem trouwens, maar een huishouden is véél meer dan alleen stofzuigen en was vouwen natuurlijk. En al die andere klusjes, zoals deuren schoonmaken of de keukenkastjes uitsoppen om even wat te noemen, die zie ik de meeste mannen echt niet doen.
Daarnaast doet mijn man echt heel veel voor en met de kinderen, in principe zelfs meer dan ik, en dat vind ik vele malen belangrijker als dat hij hier uitgebreid staat te poetsen, daarnaast ben ik qua schoonmaak gewoon sneller, handiger en schoner.