Al een tijdje niet hier geschreven, dingetjes passen altijd wel in de algemene topics, maar nu een wat langer verhaal dus ik pak dit topic er weer eens bij.
Na de zwangerschap kunnen we hier niet blijven wonen, bovendien willen we graag terug naar Arnhem.
Zoals we nu wonen, in een instelling, kan niet via siza (en daar zijn de meeste instellingen in Arnhem van), dus ons plan B was een aangepaste woning aanvragen en dan de zorg via pgb inkopen.
Gezien ons geweldige systeem besloot ik vast dit proces in gang te zetten. We staan nu op dr wachtlijst voor een indicatie rolstoelgeschike woning.
Nu blijkt alleen dat die bijna niet bestaan. En je kan een normaal appartement huren en aanpassingen aanvragen, maar de kans bestaat dat je dan te horen krijgt dat het niet vergoed wordt en dat je maar een rolstoelgeschike woning had moeten nemen.
Overigens was het krijgen van deze informatie al een hel op zich; gemeente zegt "ik ga niet over wonen", woningcorporatie zegt "wij hebben die woningen niet" en wijkteam Arnhem leest mn vragen überhaupt niet.. uiteindelijk via stichting mee de antwoorden gekregen, en zij gaan ook kijken of er andere opties zijn én helpen met de pgb aanvraag.
Maar gerust ben ik er nu dus niet op 😢