Gister gesprekje gehad met de arts ivm 4 weken-doelen. Ze zijn positief over wat hij bereikt heeft en gaan nu verder met communicatie en hopelijk ook de mogelijkheid om van bed naar stoel te gaan met therapeuten maar zonder tillift.
Omdat ik best lange wachtlijsten zijn, moeten ze een inschatting maken van zijn zorgvraag straks, en de inschatting nu is dat hij (voorlopig) 24-uurs zorg nodig zal hebben. Naar huis is dus geen realistische optie. Komende tijd moet ik samen met maatschappelijk werk gaan kijken welke woonvormen er zijn waar wij samen kunnen wonen met zorg. Ik kan natuurlijk niet 24/7 zelf voor hem zorgen.
Mijn voorkeur is een focus-woning, dan woon je in een heel normaal (aangepast) huis en is iemand in de wijk oproepbaar. Helaas moet je daarvoor goed kunnen communiceren en omdat hij nu nog niet zo ver is kunnen we daarvoor niet op de wachtlijst. Maar de kans is groot dat we in de eerste instantie sowieso een tijdelijke oplossing moeten zoeken, ivm die enorme wachtlijsten, anders zit hij straks maanden in een verpleeghuis.
Daarnaast moet ik gaan proberen om via de kantonrechter (tijdelijk) bewindvoering te krijgen over mijn vriend, zodat ik ons huis kan verkopen.
Maar ze hebben wel toestemming gegeven dat ik weer meer bij hem mag zijn, ik trok het zo slecht. Dus dat geeft mij wel wat lucht 🙂
Straks even langs mijn werk, koffie drinken en kijken wanneer ik weer mee ga lopen. Ik heb besloten alleen een paar meeloopuurtjes te plannen en de rest samen met de bedrijfsarts, want ik twijfel enorm wat verstandig is. En ik heb ook geen idee hoe het straks voelt, dus eerst maar eens kijken hoe het gaat.