[verwijderd] Precies zoals @[verwijderd] ook al zegt, als er serieus al een discussie gevoerd gaat worden over een stel slippers dan vind ik dat we te ver gaan. En dat vind ik dus tegenwoordig op iedere slak zout leggen. Laatst was het die opmerking over mijn shirtje ( wat jezelf ook al zegt, wat een waanzin ) toen waren het de slippers, tijd terug moest de zeeman of de H&M, dat weet ik even niet meer, maar die moest toen een donker kinder modelletje van de website afhalen omdat hij een shirtje droeg met een banaan er op, zo zijn er nog veel meer andere voorbeelden die ik kan benoemen en wat ik dus echt een beetje als doorslaan zie.
Om antwoord te geven op je eerste vraag, ik weet het eerlijk gezegd niet. Het is echt een moeilijke kwestie. Ik zeg ook echt niet dat niemand iets mag zeggen of niet mag aangeven dat ze het aanstotend vinden, het enige wat ik jammer vind is dat meteen alles aangepast moet worden omdat dat kleine groepje mensen dit zo stelt, snap je wat ik bedoel? Kan het even niet goed omschrijven. Maar stel ik zou mij als blanke vrouw verkleden als donkere vrouw en daarbij een donker persoon bewust belachelijk maken dan zou ik het begrijpen dat mensen daar aanstoot aan kunnen hebben en dat ze daar wat van zeggen. Maar stel iemand verkleed zichzelf als bijvoorbeeld Mesjeu Kannibaal uit de Efteling gewoon omdat die persoon het leuk vind en dus niet met negatief oog naar donkere mensen toe, dan vind ik dat er ten alle tijden altijd mag worden aangegeven dat mensen het niet zo fijn vinden maar als die persoon dan netjes uitlegt dat het absoluut niet met negatieve bedoelingen is, dat zo iemand zich er dan toch gewoon bij moet neerleggen, niet iedereen doet iets met negatieve bedoelingen. Ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel.