Mijn vriendinnen en ik hebben best wat tijd doorgebracht op datingapps dus vraag maar raak π¬
Tinder: je kunt inderdaad een gratis en betaald profiel aanmaken. Gratis kun je mensen een like geven en indien er een match is berichten naar elkaar versturen. Betaald kun je zelf instellen welke locatie je wilt dat er weergegeven wordt, je kunt een keuze terugdraaien (per ongeluk niet geliket maar wil toch wel liken), je kunt zien wie jou een like heeft gegeven en je kunt volgens mij de optie kiezen om je leeftijd en afstand niet weer te geven. Als je je account verwijdert kun je gewoon weer een nieuw account maken, dus ook als je je aanmeldt met je telefoonnummer kan je zo vaak een nieuw account aanmaken als je wilt.
Wat betreft wie er op tinder zitten is het heel verschillend. Het ligt er aan wat je in je bio zet welke soort mensen je aantrekt. Als je hobby hardlopen is trek je andere soort mensen aan dan wanneer je hobby gamen is bijvoorbeeld. Aangeven dat je kinderen hebt trekt dan ook weer serieuzere mannen aan dan wanneer je dit niet vermeldt.
Happn: Is naar mijn idee iets minder actief dan Tinder. Je krijgt hierop mensen te zien die in jouw buurt zijn geweest die je kunt liken. Stel je woont in een klein dorp zal je dus minder mensen hebben om te liken (en meer mensen die je evt al kent) dan wanneer je in een stad woont. Ook het idee dat iemand redelijk nauwkeurig kan zien waar jij je bevindt (als je bijv vanuit huis op de app zit) vind ik niks. Stel er is een gek die meer van je wil kan diegene zien in welk stratenblok jij woont, terwijl je op tinder alleen de afstand in km kan zien en je dus alleen kan weten in welke omgeving iemand woont.