[verwijderd] Mijn zoon is 11 jaar en achteraf kijkend ontstonden de problemen/bijzonderheden na zijn 1e verjaardag en werd met ruim 2,5 jaar duidelijk dat echt iets aan de hand was. Het vermoeden ASS werd uitgesproken toen hij net 3 jaar, waarna hij intensieve dagbehandeling kreeg. De officiële diagnose bij kinderpsychiater was met 4 jaar, maar dat was een formaliteit. Iedereen wist allang dat hij 'een echte' was en wij ook. Of mijn man ASS heeft, speelt dus al 8 jaar af en toe door ons hoofd, we hebben het er al vaker over gehad, ook over het nut van testen, maar naar aanleiding van psychische klachten begin dit jaar voelde hij (eindelijk?) de noodzaak om het eens en voor altijd zeker te weten.
Mijn oudste dochter hebben we laten onderzoeken toen ze 7 jaar was (omdat ze vastliep), maar zij had het niet. Haar 'bijzonderheden' zijn goed te verklaren vanuit HSP. De jongste van nu 5 jaar lijkt op haar zus en beschouw ik ook als HSP, geen redenen tot nu toe om verder in de ASS hoek te gaan zoeken. Mocht ze vastlopen, dan ben ik wel redelijk laagdrempelig om te overwegen.