Aan de ene kant zegt alles in mij ja, maar aan de andere kant, zodra mensen iets moeten, is er nog meer tegenstand, het lijkt me juist belangrijker dat mensen leren begrijpen hoe wat en waarom. dus betere informatievoorziening.
Maar het is natuurlijk wel lastig om een groep mensen te overtuigen, die erin geloven dat het RIVM, dat de wetenschappers die dit onderzochten enz, allemaal lulkoek en complotjes zijn.
Ik vind wel dat scholen en KDV verplicht moeten worden op openheid te geven hoeveel kindjes er ongevaccineerd rondlopen (zonder naam enz) en evt. ongevaccineerde kindjes mogen weigeren. (al vind ik dat weer lastig, want ongevaccineerde kindjes die door medische redenen geen vaccinaties kunnen krijgen, hebben de groepsbescherming juist nodig, maar dan zul je met een soort van medische verklaringen oid moeten gaan werken, en dan denk ik, tsja, bij de meeste cb hebben ze er ook echt geen kaas van gegeten, die zeiden ook dat ik mijn zoontje wel kon vaccineren toen hij een ooronsteking had)
lastig lastig. Ik hoop vooral dat er betere en meer informatie komt, waarom het zo belangrijk is om je kind wel te vaccineren. en dat evt. een vertraagd of aangepast vaccinatiepakket een gewone keuze kan worden.