Mary Dat is natuurlijk ook zo. Maar ik beschouw FvD als neo-nazi’s die zich beschaafd voordoen. Als je weet met welke groepen /mensen Thierry omgaat (oa Erkenbrand, om maar wat te noemen) en waar de harde kern achterban zit (alt-right). Dan is het wel duidelijk waar de ideologische wortels liggen. Dat is een groep mensen die;
- Europa dominant blank wil houden, rassen vermenging moet voorkomen worden. Het blanke ras is superieur en heeft een hoger IQ.
- Nationalisme staat voorop, geen Europese unie dus.
- Anti feministisch is. Vrouwen moeten vooral hun plek kennen, zich volgzaam opstellen en weinig ambities hebben. Zich richten op hun natuurlijke functie als moeder en meer blanke kinderen baren. De mannen zien zichzelf als ‘echte mannen’ dus gaan veel naar sportschool om gespierde Vikingen te worden. Ze doen vaak aan vechtsport en hebben een fascinatie met wapens.
Dit alles is goed terug te lezen in manifest wat de dader van Christchurch geschreven heeft. En het gedachtengoed van Anders Breivik.
Ik troost me maar met de gedachte dat de meeste mensen helemaal geen benul hebben van deze kant van het forum. Maar hun stem daarop zien als een proteststem waarmee ze een signaal willen afgeven aan Rutte. (Als ik naar mijn eigen financiën kijk kan ik me dat ook wel voorstellen. Loon erbij, maar alles is veel duurder geworden waardoor ik er netto op achteruit ben gegaan.) Maar dat vind ik wel erg dom en onverantwoordelijk stemgedrag.
Ik was vannochtend vooral heel erg boos. En nu voel ik me erg verdrietig. Ben er echt naar van gewoon.