Mary En hier gaat de hele discussie scheef.
In je vorige berichten zag ik zeker nog heil en vond ik je enkele goede punten maken.
Je mag vinden 'dat het klimaat altijd veranderd', maar je insinueert dat dit vergelijkbaar is met (bijvoorbeeld) de 'kleine ijstijd' in de 15e/16e eeuw... Dit druist echter tegen de feiten in.
Nog nooit in de geschiedenis van deze planeet is er zoveel co2 in de lucht geweest. Sinds de industriële revolutie zijn we gewoon gigantisch veel gaan uitstoten. Het helpt ook niet meer dat we 200 jaar geleden nog maar met 2 miljard waren (wat al een verdubbeling was van de eeuw daarvoor, want de mensheid is millenia lang maar met minder dan 1 miljard geweest).
De VN verwacht dat we rond 2040 de eerste ernstige vormen van klimaatverandering terug gaan zien. Ik verwacht dit eigenlijk wel te gaan halen met mijn 33 jaar op de teller. Ben je tegen die tijd bereid om een gezin verzopen Amsterdammers in je huis te laten omdat ze nergens anders naar toe kunnen?
Het downplayen van de dreiging van klimaatverandering is gigantisch gevaarlijk. Ben het met je eens dat wij als klein land niet veel te betekenen hebben (en ik denk zeker dat het bedrijfsleven harder aangepakt moet worden) maar naar elkaar blijven wijzen tot het water ons aan de lippen staat is precies wat we al sinds de jaren 80 aan het doen zijn.