Mary Ik snap de conclusie die je trekt totaal niet. Ik heb jou geen neonazi genoemd, ik heb FvD stemmers geen neonazi genoemd. Sterker nog, ik heb zelfs gezegd dat ik denk dat de meeste FvD stemmers geen flauw benul hebben van de ideologische basis van Baudet. Gelukkig maar, dat zou wel heel ernstig zijn.
Ik vind het dus vervelend dat je het persoonlijk naar jou toe opvat. Dat was de bedoeling niet. Voor mijn gevoel was ik duidelijk, maar misschien dus niet.
De groepen die jij noemt, NSDAP bijvoorbeeld, dat is wel de harde kern aanhang van Baudet. Zo ook het Identair Verzet en Erkenbrand. Dit zijn echt enge clubs die het Arische ras verheerlijken en willen behouden (dwz genetisch 'puur houden' door niet met 'apen' kinderen te krijgen). Voor dat doel is alles geoorloofd, ook als dit met geweld moet. Dat is nazisime, ik kan er echt niks anders van maken. Stormfront en bepaalden gedeeltes van 4chan zijn goede voorbeeld van online hangplekken, maar het meeste gebeurd natuurlijk op het Dark web. Daar worden de dingen besproken die strafbaar zijn, en waarvan je niet wil dat je baas het weet. En ik kan je verzekeren dat men in die clubs Thierry als hun nieuwe superheld ziet. Baudet zelf schaamt zich daar bepaald niet door. Al worden de banden met zulke clubs natuurlijk ontkent. Helaas voor Baudet is het een aantal journalisten gelukt om te infiltreren is zulke groepen, waardoor ze dat konden bewijzen.
Een goed voorbeeld van die afgewaterde ideologie is de mythe van de omvolking. PVV verspreid die boodschap ook. Dat we zouden worden vervangen door allochtonen die zich mengen met ons blanke ras waardoor het blanke ras uit gaat sterven. Thiery Baudet spreekt dan van 'homeopathische verdunning' van 'ons ras'. Ook streeft hij naar de 'boreale wereld' van welleer. Dat zijn in bedekte termen gewoon nazistische standpunten, die basis hebben ze ook;
Voor de duidelijkheid; ik noem dus de onderliggende ideologie en hardcore achterban nazistisch ja. Niet de mensen die op hen gestemd hebben.