Mijn moeder heeft onze stamboom uitgezocht. Ze is zelfs afgereisd naar een dorpje ergens in NL om daar in de archieven te duiken, haha.
De jaartallen weet ik niet meer maar we komen al zeker 5 generaties uit Zuid Holland. Eerst Dordrecht en daarna 3 generaties uit Den Haag. (Ik ben 4e generatie Haagse). Daarvoor kwamen we uit oost Nederland, en daarvoor uit Duitsland.
De zoektocht wordt lastig wanneer (achter)namen verkeerd werden overgenomen in het register. Mijn achternaam heeft 2 O's , opeens werd het met één o geschreven, toen weer twee, toen weer met één. Zelfde geld voor de familie van mijn moeder. Dat is nu met G, maar het was ook een tijd met SCH, zelfs een variant met -gsch gevonden , haha.
Ook de voornamen is lastig. Vroeger kregen veel kinderen dezelfde namen. Bijvoorbeeld Marie. Dochter Marie overleed, en dan kreeg de volgende dochter weer de naam Marie. Of bijvoorbeeld 2 broers Albert en Gerard kregen beide zonen met de namen Albert en Gerard. Dan heb je er 6 die tegelijkertijd leven en dat wordt verwarrend, want welke Albert is nou mijn betovergrootvader? Haha