Ik heb speciaal om te zien welk HP-type ik ben toch maar een keer de test gedaan. Er kwam INFJ uit, dus dat is Remus Lupin.
Ik trek de uitkomst echter in twijfel. Ik heb de MB zo'n 15 jaar geleden ook gedaan en toen kwam er in mijn herinnering ISTJ uit. (Die S weet ik niet helemaal zeker, maar die T wel.) Ik heb zelf het idee dat ik nu als persoon meer in balans ben. Dat er meer een balans is tussen mijn ratio en gevoel. Door dingen die ik ik mijn jeugd heb meegemaakt onderdrukte ik mijn emoties. In mijn therapie heb ik geleerd om te voelen en met mijn emoties om te gaan. Dat maakt me echter niet minder rationeel, maar slechts meer emotioneel. Ben ik dan echt een ander type geworden? Ik ben veranderd, dat staat buiten kijf, maar is mijn persoonlijkheid daarmee ook veranderd? Bij het invullen van meerdere vragen had ik zoiets van "ieder mentaal misvormd mens vult hier hetzelfde in, ongeacht zijn persoonlijkheid." Meet je dan iemands werkelijke persoonlijkheid, of het persoonlijke keurslijf waarin iemand zich gewrongen heeft als coping mechanisme? Kan je MB persoonlijkheid veranderen gedurende je leven?
Zijn hier mensen met genoeg kennis van de MB om mij duidelijkheid te verschaffen?