Manque Nee ik bedoelde ook niet dat de MBTI me zo maakt (dat is niet logisch!! 😼 duhhh). Maar meer dat ik mezelf beter snap er door. En inderdaad; dat ik daardoor beter rekening kan houden met anderen. Want dat ik zo ben zoals ik ben, betekend ook dat anderen zijn zoals ze zijn. En ik kan nu beter begrijpen dat andere mensen echt fundamenteel anders in elkaar zitten qua manier van denken/ karakter, of hoe je dat moet noemen. Persoonlijkheid, is misschien een beter woord.
Het was geloof ik zo een aha moment wat jij me ooo een keer gaf. Ik had geloof ik een keer een topic geopend over lichaamstaal. En hoe anderen dit lazen/konden begrijpen en dat ik het moeilijk vind om tegelijkertijd met mensen te praten en hun lichaamstaal te lezen. Jij schreef toen iets dat ik als INTJ meer gericht ben op het overbrengen van een boodschap, in contact met anderen mensen. Omdat mijn T aanstaat, waardoor ik over de F heenstap. Ik kan het verhaal zelf niet helemaal meer terug halen. Maar toen dacht ik, jaaaaaaa dat klopt! Echt weer een leermoment, want dan heb je weet een verbeterpunt waar wat aan te schaven valt.