Sweetl Ik kan daar heel verdrietig om worden, ik weet dat de oudste heel teleurgesteld gaat zijn en dat gun ik hem gewoon niet. Maar blijkbaar denken wij anders over (kinder) verjaardagen. Er zijn 5 kleinkinderen (wij 2, 1 schoonzus heeft er 2) en nog een schoonzus heeft er 1 en is zwanger. en wij maken daar tijd voor vrijmaar andersom gebeurd dat niet.
Dat snap ik heel goed, dat zou ik ook hebben.. Verjaardagen zijn best complex. Want het is natuurlijk heel persoonlijk, het is immers jouw dag of die van je dierbaren zoals je kinderen. En als je het viert dan wil je ook dat de mensen die je hebt uitgenodigd ook komen. En het kan dan als een (persoonlijke) afwijzing voelen als ze afzeggen. Maar geef je weinig om je verjaardag, dan zal je er ook relaxed mee omgaan.
Ik ben zelf vaak iemand die het persoonlijk opvat. Ik weet gelukkig rationeel ook waardoor het komt, los van dat ik een zomerkind ben (mijn vader heeft hier een belangrijke, maar helaas ook negatieve rol in gehad). Dus het raakt me emotioneel, maar ik ben goed in staat om die gedachtes te sturen en er uiteindelijk een positieve draai aan te geven. Maar het is wel soms hard werken.