Kort gezegd; nee. Het was een vrij onbezonnen keuze. Soms heb ik wel het idee dat het tegenwoordig een steeds bewustere keuze word of zo, ook bij man/vrouw stellen waar de baby 'vanzelf' komt. Misschien was het mijn leeftijd of is het toch steeds meer dat mensen het gevoel hebben dat ze moeten werken en wachten tot ze er echt helemaal klaar voor zijn. Kan het moeilijk uitleggen.
Misschien is dat ook wel de vloek van deze tijd. Ik sprak laatste nog een oudere mevrouw die zei dat haar dat zo moeilijk leek; kiezen voor een kindje, want wanneer doe je dat? Zij vertelde dat het in haar tijd met nauwelijks anticonceptie je allemaal gewoon overkwam. Je ging trouwen en dan werd je een keer zwanger of er kwam niks. En dat was het dan.
Een weet je, ik denk dat je er nooit echt klaar voor bent. Je verwachtingen zijn altijd anders dan de realiteit. Niks kan je echt voorbereiden op ouders worden. En zelfs als je er heel bewust voor kiest, eenmaal zwanger raakt, kun je nog bij de eerste positieve zwangerschapstest denken; wat heb ik gedaan?? Waar begin ik aan! Allemaal heel normaal. Hoort er bij.