[verwijderd] Je verdiepen in ingrediënten. Veel producten die in de markt worden gezet als ‘voor krulhaar’ zijn niet ‘curly girl approved’. Als je eenmaal producten hebt die echt voldoen aan cg. Dan een goeie routine, die begint bij wash day. Meeste mensen starten dan met een ‘final wash’, dwz een shampoo met sulfaten om alle ‘rommel’ (voornamelijk silicones) uit je haar te krijgen die je er nu niet meer in gaat smeren. En daarna de cg methode toepassen; alleen je haar kammen in de douche als je het wast, wanneer er crème spoeling in zit. Daarna in natte toestand je spullen er in doen, leave in, evt krullen crème (doe ik zelf niet, te zwaar voor mijn haar), vooral veel gel en scrunchen maar. Daarna evt ploppen, en/of met een diffuser drogen, of gewoon aan de lucht. En daarna leren hoe je krullen ‘opfrist’ (ik maak het vochtig en scrunch er ruim gel in).
Als als deze woorden je niks zeggen, vooral meer over lezen. En kijk ook YouTube video’s want dan zie je hoe een wash day of krullen ‘refreshen’ er uit ziet. Kies dan een YouTuber die een beetje je eigen soort krullen heeft. De krullen van @Louelle81 hebben een heel ander soort producten nodig dan die van mij bijv.
Daarna is het vooral uitproberen welke producten voor je werken en welke niet.