Sevenof9 mijn 4 jarige mag nu 1 item kiezen, ik kies de rest er bij. Als zij een shirt kiest waarbij 2 rokken kunnen mag ze uit die 2 kiezen. Of ik vraag "rok of jurk" en kies dan zelf. Ze heeft dus wel inspraak maar niet 100% vrije keus

Dochter van 7 kiest zelf, vraagt regelmatig of de gekozen combinatie goed is.

Zoon van bijna 9 kiest zelf. Maar heeft vooral spijkerbroeken dus qua shirt/trui staat het al gauw.

Kopen doe ik ook niet vaak meer zonder ze maar ik hou wel de eindstem en is mijn nee op hun keuze echt nee. Andersom als hun nee zeggen hang ik het ook terug

• [verwijderd]

Sevenof9 mijn oudste twee mogen 1 item zelf kiezen. Soms kiezen ze zelf sokken, dan ben ik helemaal gelukkig. Maar meestal kiezen ze een rok of shirtje uit. De rest van de outfit maak ik af. Ik vind het belangrijk dat mijn kinderen er netjes bij lopen en kan mij niet voorstellen dat ik ze ooit in een β€˜bij elkaar geraapt’ zooitje naar school zal sturen omdat ze zelf alles mochten kiezen. Zodra ze smaak hebben ontwikkeld mogen ze zelf gaan samenstellen.

[verwijderd] ik vind zo'n bij elkaar geraapt zooitje juist ook wel schattig, zeker als ze er zo trots op zijn πŸ˜›

• [verwijderd]

@[verwijderd] wie bepaalt er dan wat "smaak" is? Want als het niet jouw smaak is, maar wel die van hun, hoe verwacht je dat dan aan te gaan pakken in de toekomst?

Sevenof9

Bij jongens is het wel wat anders denk ik, die zullen het al snel goed vinden.
      Ik heb vaak kleertjes uit een bepaalde collectie die goed met elkaar matchen. Hij mag dus prima zelf iets kiezen, maar het past dan eigenlijk altijd wel bij elkaar 😊

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

[verwijderd] dat snap ik ☺
      Maar ik vroeg naar hoe je in de toekomst dus als ze een jaar of.... zijn (vul maar iets in)denkt dit aan te zullen pakken wanneer blijkt dat ze een andere smaak hebben dan jij.

Edit: zie reactie hieronder voor fatsoenlijke formulering van de vraag.

• [verwijderd]

[verwijderd]
        Godsamme de kinderen leiden me af waardoor ik de zin niet fatsoenlijk geformuleerd krijg.
        Als je kinderen op een leeftijd komen dat je ze niet of minder makkelijk de kleding aan kan doen, die je zelf graag zou willen. Hoe denk je dat aan te pakken tegen die tijd?

• [verwijderd]

Sevenof9 haha ik kies ... het is slikken of stikken 😜. Tot nu toe nog geen gedoe hoor daarover, ik geef ook niet echt ruimte voor discussie. Ik benadruk gewoon dat alle kleertjes mooi zijn en dat we gewoon afwisselen. Heb misschien geluk hoor πŸ˜….

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Vanochtend in het park in de kou ... -5 gaf de auto aan. I like it πŸ‘ŒπŸ»!

-

• [verwijderd]

Hier kies ik altijd de oufits van de kinderen. De oudste heeft een paar favo shirtjes die hij altijd als eerste naar vraagt maar voor de rest is hij makkelijk.
            Jongens πŸ˜„πŸ‘Œ

• [verwijderd]

[verwijderd] haha ja als ik t zo om me heen hoor heb ik ook wel een beetje geluk denk ik hoor.

Sevenof9 Ik koop alles zelf, maar ik hou wel rekening met Dafnes voorkeuren en ze mag elke dag zelf kiezen wat ze aantrekt. Dat mag ze al heel lang.

[verwijderd] Maar ze hoeven niet per se jouw smaak te krijgen toch? Dafne houdt van wat stoer bv. Prima toch? Ze loopt er altijd fatsoenlijk bij, ondanks dat ze zelf kiest.

• [verwijderd]

[verwijderd] geen idee nog, voor nu gaat het prima zo. Maar mochten ze zich bijvoorbeeld ooit als gothic willen verkleden zal ik dat toch echt verbieden, dat mag pas als ze het huis uit zijn.

Liekje81 dat hoeft niet persΓ© nee. Voor nu gaat het prima als ik kies.

[verwijderd] mijn mini wist met iets meer dan een jaar ook al heel goed wat ze wel en niet aan wil. En zelfs mijn oudste (jongen) was met 2 al aardig stellig en tegenwoordig redelijk lastig qua kleding kopen. Maar in mijn geval hebben ze het niet van een vreemde πŸ˜‚πŸ˜‹πŸ˜

[verwijderd] ja ik denk eigenlijk dat wij pech hebben πŸ˜‰ onze jongste is vrij pittig, nog steeds, en het was echt choose your battles. Kleding was er niet een die wij uitkozen. Behalve als ze elke dag hetzelfde jurkje aanleiding wilde want er moest toch gewassen worden πŸ˜›