Liekje81
Tja heel eerlijk ik begin daar niet aan.
Zoon bijt zijn shirts stuk, geef hem als alternatief rustig zijn knuffels maar iets opsmeren doe ik niet.
Mijn ouders hebben het 1 x geprobeerd met bitex omdat mijn opa het geen gezicht vond. Heb alles eraf gekauwd/ geschraapt en uitgespuugd en gewoon verder geduimd.
Daarna mijn ouders gevraagd waarom moet ik stoppen ? Het geeft mij rust? Ik kan ook hele middagen boven gaan zitten ?
Een meester vond dat hij dat met mijn duim moest doen ( plakband erom) en ik ben met mijn onzekere toen al zere lijf opgestaan, hem toegeschreven dat hij zich met zijn eigen duim moest bemoeien en ik prima kan schrijven en luisteren aangezien ik op mijn linkerduim zuig dat ik gewoon naar huis ben gelopen en ook niet meer terug gegaan die dag. Heb mijn ouders gebeld en mijn vader heeft hem gevraagd waar hij dacht dat ga hij het recht vandaan haalde om mij mijn zekerheid en veiligheid en manier om om te gaan met mijn zere lijf af te pakken met mijn 12 jarige lijf met rugproblemen.. tja het was geen gezicht en ik was oud genoeg...
Een ieder die vanaf toen en nu nog , ik duim nog steeds, die daar iets tegen wil doen krijgt van mij de wind van voren.
Waarom zuigt zeop haar vingers? Rust ? Hoofd overprikkeld? Gewoonte dan kun je haar even iets ander laten doen grootte kans dat ze daarna het niet doen.
Dus tja ik ben bevooroordeeld, bij gewoonte en niet door hebben kan je hem doorbreken door gewoon haar iets in haar handje te geven of even te vragen een pen/ papiertje wat dan ook te pakken.
Bij rust geven vraagje dan af, ja een stand kan scheef gaan staan.maar is rust in een koppie belangrijk als een esthetisch iets ? Hoe groot is de kans dat er sowieso gebeugeld moet worden?
Met grote Waarschijnlijkheid is het over of veel minder tegen de tijd dat ze naar de middelbare school gaan, ik heb het mezelf ook direct afgeleerd overdag dat ik naar het middelbaar ging.
Ik vergelijk het soms met je favoriete hobby of als je ontspant van yoga of koken ofzo dat iemand elke keer dat je daarmee bezig bent zegt: dat mag je niet, niet doen, ik ga dat verbieden/afpakken/ onmogelijk maken. Daar zou iedereen boos van worden.