Bailey07 hier zijn er in de klas ook meerderen, maar die hebben al een diagnose. Mijn zoon is de enige zonder. Maar dat komt vast goed.
Omdat ze toch ook denken aan autisme kreeg ik het advies om alles nog verder uit te leggen van wat er te gebeuren staat. Tot vervelends aan toe zeg maar. En aangezien de tandarts op het programma stond voor vanmiddag, heb ik dat dus toegepast. Vooraf de tandarts gebeld en het verhaal uitgelegd. Afgesproken wat ze vandaag zouden gaan doen.
fotos maken, schoonmaken met een borsteltje en een laagje fluor aanbrengen. Opgeschreven met welke materialen dat gebeurde etc.
Zo gezegd zo gedaan. In de auto uitgelegd wat ze wilden doen en waarmee dat gebeurd. Ook hoe bepaalde handelingen aanvoelen in zijn mond. Dat was duidelijk. En ik heb geen gepiep van hem gehoord. Tandarts heeft zich aan de afspraak gehouden. In principe kon er vandaag een gaatje gevuld worden, maar samen besloten om dat niet te doen omdat we dat niet vooraf verteld hebben.
Aan het eind van het bezoek een gesprek gehad wat ze bij de volgende afspraak gaan doen en dat vond hij prima. Normaal gesproken is het drama bij de tandarts, maar vandaag lag hij netjes in de stoel,, vroeg af en toe om bevestiging, maar alles liep volgens de planning.