Mijn oudste is HB (net aan officieel volgens de IQ test) en ADHD. Die ADHD vind ik zelf meer ADD want echt druk is hij niet (meer). Hij is 15. De basisschool loopbaan was bij hem kort gezegd dramatisch. Sinds hij medicatie kreeg voor de ADHD ging het beter. Alleen heeft hij dus alleen maar (IQ)testen gemaakt zonder medicatie. Hij zit nu op het VWO en dat gaat goed. Hij voelt zich daar thuis, heeft aansluiting.
Mijn dochter van 8 is naar mijn inschatting slimmer dan haar broer. Van baby af aan heel snel met alles. Ze kon erg vroeg goed praten, liep met 9 maanden, kon als 4 jarige al puzzels maken van 50 stukjes. (Toen ze in groep 1 kwam en die houten puzzels met vormen zag snapte ze daar niks van. Vond ze baby puzzels) In groep 1/2 liep ze enorm voor. School overwoog om haar groep 2 te laten overslaan. Maar toch niet gedaan. Groep 3 had ze echt moeite ineens om mee te komen. Lezen liep ze mee achter, rekenen ook. Groep 4 ging redelijk en liep ze langzaam aan alles weer in. Nu in groep 5 gaat het heel erg goed. Ik denk vooral door de juf die haar veel meer ligt. Alleen nu begint ze dus weer aan te geven dat het makkelijk is en dat ze zich verveelt.
De jongste is wel een slim manneke. Maar niet bovengemiddeld naar mijn idee.