Hallo dames,

Er zijn vast kindjes met een puky loopfiets of die er eentje hebben gehad. Ik zet hem in deze leeftijdscategorie neer, omdat jullie meer achteraf kunnen kijken 🙂

Wij willen er voor Pepijn (2 jaar en 3 maanden) eentje aanschaffen.
Je hebt de versie van 2 jaar (vanaf 85cm) en je hebt de versie 2,5 jaar (vanaf 90cm). Pepijn was in december bij het CB 88 cm. Zouden jullie dan voor de eerste of voor de tweede gaan. De tweede lijkt mij zo groot voor hem, maar als we er lang(er) meer willen doen, misschien wel beter. Of terwijl wat zijn jullie puky ervaringen.

Excuus de afbeeldingen staan andersom, dus de onderste is die van 2 jaar en bovenste van 2,5 jaar.

• Skye hebben hierop gereageerd.

1986Lynn wij hadden de kleinste maat onze zoon kreeg deze toen voor zijn tweede verjaardag. Hij reed er zo op weg en heeft er zeker tot zijn vierde op gereden. Zadel en stuur kunnen echt flink omhoog nog. Ikvind die andere te groot dan heb je er vaak het eerste half jaar nog niks aan. Hoor zo vaak van mensen dat de kids niet passen op hun loopfiets. Dat is toch zonde want het is juist leuk vanaf twee jaar. Als ze drie zijn gaan ze toch alweer gauw op een normaal fietsje met zijwielen.

Ik zou voor de grotere gaan, die 2 cm is er zo aan gegroeid. Mijn dochter heeft er ook 1 voor haar 2e verjaardag gekregen, ondertussen is ze 3 en heeft nog geen gewone fiets. Ze vermaakt zich nog prima op haar loopfiets. Wij hebben zelf wel de kleinere, maar dochter was ook nog wat kleiner. Als je echt twijfelt kun je misschien in een winkel gaan passen of hij al op de grotere kan?

Cactusje

Stom zeg dat ik daar niet aan heb gedacht 😊 ik ga kijken of de fietsenwinkel hier in het dorp ze heeft.

Maar jullie beide dus wel de kleinere maat en ook nog lang te gebruiken dus.

Wij hadden ook de kleine... tot 4 jaar op gereden. Die grote heeft grotere banden en het duurt echt langer voordat ze er op kunnen.

Ik zou ook voor de kleinste gaan, dan kan hij direct gaan racen. Met de grote kan hij nu denk ik nog niet veel. De oudste van 5 zit nog graag op de kleinste puky, oke het ziet er niet uit, maar het kan wel 😂

Wij hadden de kleinere, echt veel op gereden, ook nog met 4 jaar. Maar de grotere versie heeft een standaard en handrem; die heb ik eigenlijk wel gemist! Dus als ik opnieuw moest kiezen voor een kind van bijna 90cm, zou ik daarvoor gaan. Mijn dochter was 2 toen ze hem kreeg en nog lang geen 90cm.

edit; oh ik zie hier geen handrem? Dan ben ik misschien in de war met nog een ander model! Ik zou dan idd gaan passen en de maat kiezen die het beste past 🙂

• [verwijderd]

1986Lynn wij hebben de grotere met handrem en standaard. Zoontje kreeg hem met 2,5. Wij zijn gewoon naar de winkel gegaan en geprobeerd. Hij moest niet eens op de kleinste stand.
          De kleinere vond ik zo ieni mini.
          Ik weet niet meer hoe lang m’n zoontje was een jaar geleden, maar hij is nu 103cm dus best lang. Hij is bijna 3,5.

Mijn gevoel zegt ook de kleinere, maar zie dat de fietsenwinkel in het dorp ze heeft, dus we gaan inderdaad passen.

[verwijderd]

Pepijn zit op de -2/-1 lijn. Is altijd kleiner geweest in lengte en gewicht. Ik ga passen. Wanneer die van 2,5 jaar kan gaan we zeker voor die. Anders de kleine, want wil wel dat hij er ook direct iets aan heeft.

1986Lynn wij hadden idd de kleinere, maar dochter was ook nog echt klein.

• [verwijderd]

@1986Lynn Ik heb dit topic verplaatst naar inkopen en financiën.

[verwijderd]
              een puky fiets is toch echt voor kindjes😊 gaat meer over de grote, maar bij inkopen mag ook hoor.

Wij hebben de kleinste versie, dochter heeft nu maat 98, haar lengte weet ik niet precies. Ik ben juist blij dat we de kleinste hebben want deze is echt heel licht! Als ze halverwege geen zin meer heeft, kan ik 'm gemakkelijk dragen.

Vulpen

Oke, Pepijn heeft maat 92. Ik zag er ook een handige band voor 10 euro bij om de fiets te tillen 🙂

Wij hebben met twee jaar de grotere maat gekocht en daar nooit spijt van gehad! Beide reden er zo op weg.

Weet niet meer hoe lang ze waren. Wel dat ze toen net maat 92 droegen, dus zal ergens rond de 90cm zijn geweest.

Ik zou dus voor de grotere gaan.

Volgens mij kreeg ze hem hier ook met haar tweede verjaardag. Ze was toen 85 cm. Wij zijn gaan ‘passen’ in een winkel. Qua lengte paste de grote, maar hij was te zwaar; ze viel er mee om. Dus toch voor de kleine gegaan. Met ruim vier reed ze er nog wel eens op, dus lang plezier van gehad. 🙂