[verwijderd] nog een vraag. Hebben jullie je kind op hb laten onderzoeken en zo ja wat heeft er toe geleid om deze keuze te maken?
Bij de oudste niet (groep 6, nu 9.5 jaar). Ze heeft het eigenlijk altijd gewoon heel goed gedaan. Bij haar was/is het écht een kwestie van meer zelfvertrouwen. Ze is net als jou dochter gewoon een intelligent kind 😊
Mijn zoon (groep 4, nu 7.5 jaar) is een ander verhaal. Groep 3 was één groot drama; hij moet écht uitgedaagd worden en dat gebeurde gewoon niet. Om een lang verhaal kort te maken; hij eindigde in een depressief kind dat niet meer naar school wilde, niet meer met vriendjes wilde spelen, met heel veel hele boze buien... Op school hobbelde hij maar wat mee en gaf hij sociaal wenselijke antwoorden, waardoor juf dus niks doorhad 🙈 (en niet naar mij luisterde). Ik ben met hem naar een kindercoach/psycholoog geweest, die daarna samen met mij gesprekken op school heeft gehad (foutloze cito's hielpen toen ook 🙄). Hij is doorgetoetst en volgt nu zijn eigen leerlijn. HB onderzoek hebben we begin dit jaar opgestart, maar omdat hij het nu zo goed doet en ze op school echt hun best doen, hebben we hem nog niet officieel laten testen. Mocht het toch nodig zijn, dan kunnen we daarmee zo aan de slag, maar vooralsnog zien we geen toegevoegde waarde van die test.
In het kort moet je dus voor jezelf nagaan of zo'n test voor jou kinderen toegevoegde waarde heeft of niet? Omdat mijn zoon compleet vast liep heb ik de weg via de coach gezocht, die ons, school en mijn zoon heel goed heeft geholpen. Ik betwijfel of de uitslag van de test op alle fronten hetzelfde resultaat zou hebben gehad.... Het ligt ook erg aan de school denk ik.
Kan je hier wat mee?