iMoeder Dat is toch ook zo voor mij? Anders zou ik er niet op deze manier in staan. Dit zijn de regels van hoe ik geloof dat de islam bedoeld is vanuit de stroming die wij belijden maar als je mij vraagt wat zegt de islam over het dragen van een hoofddoek of het vieren van verjaardagen is het toch logisch dat ik daar dan ook antwoord op geef?
Ik denk niet dat je kan verwachten dat ik zeg "het dragen van een hoofddoek zie ik als een religieuze verplichting maar je kan ook een andere stroming kiezen waarbij je dan volgens de islam geen hoofddoek hoeft te dragen"?
Ik zal uit mijzelf nooit een andere moslim vertellen wat ze wel of niet moeten doen, dat roept bij mij te veel weerstand op. Ik dacht dat ik op een hele nette manier vanuit mijzelf reageer op vragen zonder oordeel. Jammer dat dat blijkbaar niet zo gezien word. Dat is ook de reden waarom ik meestal niet teveel inhoudelijk op vragen wil ingaan.
Ik zeg dingen niet zomaar klakkeloos en kan wat ik zeg ondersteunen vanuit de koraan en hadith en als er moslims zijn die daar anders over denken dan mogen hun dat doen en zichzelf uitleggen maar ik hoef dat niet voor ze te doen.