[verwijderd] heel herkenbaar wat je typt, en komt grotendeels ook overeen met mijn ervaring.
De post die ik in mijn timeline voorbij zag komen was gedeeld door iemand die net ontdekt heeft dat haar man vreemd ging, en ik zie het zo vaak dat vanuit daar de conclusie wordt getrokken dat omdat hij in staat is om te liegen over de affaire, hij dus wel een narcist moet zijn, want anders doe je dat je gezin niet aan. Terwijl dat niet veel te maken heeft met narcisme en door die trend er veel misverstanden de wereld in worden geholpen.
Mijn ervaring is ook dat de manipulatie veel subtieler is en je er als het ware in wordt gezogen. Die kikker die er wel uit springt wanneer hij in een pan kokend water wordt gegooid, maar het niet beseft als het koude water langzaam aan de kook wordt gebracht zeg maar. Met inderdaad ptss tot gevolg 😔
@fafa ik zeg er verder ook niks van. In sommige gevallen is het duidelijk dat het vanuit pijn komt en het niks meer is dan een loze beschuldiging, maar daar hoef ik dan niet nog een trap over na te geven. Blijkbaar heeft diegene dat even nodig om een gevoel van controle te krijgen in een zware periode en loopt het vanzelf wel los als de ergste pijn verwerkt is.
Ik wil verder ook niet oordelen over een situatie waar ik niet alle details van weet. Ik was er niet bij en ik kan niet weten wat er nog meer heeft afgespeeld. Daarnaast weet ik ook hoe zwaar het is om niet serieus genomen te worden omdat het juist zo'n trend is, dus ik probeer diegene toch serieus te nemen. Ik steun liever iemand waarbij blijkt dat het achteraf niet waar is, dan dat ik iemand niet geloof terwijl het wel serieus blijkt te zijn, want diegene heeft het dan al zwaar genoeg.