Ik zou dit neerleggen bij haar leidinggevende. En als ik haar leidinggevende was zou ik haar uitnodigen voor een gesprek. En haar duidelijk maken dat wij geen filantropische instelling zijn die haar betalen. Als je werkt bij ons dan is dat je werk en daar staat een prestatie tegenover, daar word je tenslotte voor betaald. Als je kind op 1 staat en als dat betekend dat voor niks anders ruimte is, dan kun je beter een tijdje thuis blijven.
Helaas is dat een gesprek wat ik als leidinggevende meerdere malen heb moeten voeren met een teamlid. Niet alleen een kind staat soms bij mensen op nummer 1 t/m 4. Maar ook andere situaties waarbij mensen allerlei nevenactiviteiten doen, die hun hele privé ramvol plannen en dan op vergaderingen zitten te dutten, een partyleven, problematische alcoholgebruik. Heb alles wel gezien in de loop der jaren. Is leuk hoor, eigen bedrijfje er naast, maar als je werk er onder gaat lijden word het een ander verhaal. Etc.
Ik ben een beetje allergisch geworden voor die instelling. Ik wil graag commitment zien i.p.v. ik, ik, ik.