ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden....heb net de hond uitgelaten in de sneeuw op haar blote pootjes...Is dat dierenmishandeling? Nee natuurlijk niet. Maar aan de andere kant: kinderen in de sneeuw op hun blote voetjes in een luier met blote beentjes met dit weer vind ik ook eigenlijk te ver gaan. En dan kan de verklaring van Hestia wel zijn dat het maar om 10 seconden gaat misschien wel kloppen, ik zie blije gezichtjes immers op de foto. Maar aan de andere kant, is het dan wel echt 10 sec? Het kindje rent naar buiten en gaat dansen en dan moet er nog een foto gemaakt worden. Ik geloof dus niet zo in die 10 sec regel, want volgens mij ga je dat niet zo snel redden.
Ik zou in geen geval mijn kinderen op deze opvang doen. Ik moet er zelf niet aan denken om met blote voeten/benen/jas in de sneeuw te lopen en ik wil dat ook niet voor mijn kinderen.
Overigens zou ik niet kunnen slapen na door sneeuw te hebben gelopen: door de kou en mijn reactie warm te blijven stijgt mijn spanningsveld (ik denk adrenaline) zodat ik niet zou kunnen slapen en met koude voeten slaap ik sowieso niet in. Maar goed, ik sta ook niet achter dit soort (in mijn ogen rare) filosofieรซn.
edit: de kinderen zijn niet aan het dansen, dat lijkt maar zo op de foto. De leidster houdt het voorste kindje in balans bij het leren stappen, de andere 2 zijn aan het lopen.