Ik ben op zoek naar duurzame verzorgingsproducten (geen makeup) en dan met name shampoo.
Ik was in de veronderstelling dat winkels zoals de Lush en body shop duurzaam zijn maar dat blijkt niet het geval. Beide winkels stoppen SLS (gemaakt van palmolie) in hun producten.
Ik ben dus op zoek naar merken die zo min mogelijk troep (in ieder geval geen SLS) in hun producten gebruiken.
Alle tips zijn welkom!
Duurzame shampoo
Ik gebruik Dr. Organic omdat ik de Curly Girls methode volg en dan mijdt je ook SLS en andere rommel.
Dit is de achterkant van een fles.
iMoeder ah kijk! Das een goede tip! Thanx
Sneeuwvlokjes Je vind in het Curly Girl topic misschien nog wel meer tips. Daar staan ook producten lijstjes in.
Bij Kruidvat heb je petal fresh en nu ook nature box (die is nieuw). Dr. Organic is bij Holland en Barrett nu met 50% korting. Verder heb je bij Ekoplaza merken als urtekram en Weleda, ook zonder troep. Nog duurzamer zijn de shampoobars van chagrin valley, Dan heb je ook geen plastic verpakking meer. Die kun je kopen op www.louland.nl
- Bijgewerkt
Chagrin valley?
Waarom zo'n merknaam?? Ben wel benieuwd wat daar voor filosofie achter zit?
Ik heb laatst via een tester deze Shampoo ontdekt en daarna bij toeval bij de Etos een pakket van dit merk gewonnen. Vind het heel fijne shampoo en doe er lang mee!!
fafa Dat is het gebied waar het vandaan komt. Ze hebben daar ook Chagrin Valley farms, Chagrin Valley falls, Chagrin Valley chamber of commerce enzovoort. heb even op google maps gekeken De filosofie achter het bedrijf is vooral natuurlijke producten die echt goed voor je haar en huid zijn en duurzaamheid.
Misschien is dat mijn persoonlijke afwijking dan. We hebben ooit eens naar een huis in Pijnacker gekeken, maar mede door de naam zou ik daar nooit echt willen wonen.
Maar goed, ik vervuil dit topic met taalkunde... sorry, daar ging het niet over.
Bij dille en kamille hebben ze nu een hele lijn (ook zonder palmolie) die je wellicht bevalt.
Verder gebruikte ik altijd dr. Organics en nu Nature Box. Ik heb die met koudgeperste avocado olie en mijn haar voelt heerlijk zacht en ruikt lekker.
[verwijderd]
Sevenof9 Een groot deel van die bars bevat palmolie. Nou boeit dat mij persoonlijk niet, ik gebruik ook palmolie in mijn eigen zeep (Diamant frituurblokken ), maar als je echt duurzaam wilt lijkt dat me ook niet de bedoeling.
- Bijgewerkt
[verwijderd] Dit is wat ze zeggen over hun palmolie:
Chagrin Valley’s Palm Oil
Over 30 years ago large tracts of rainforest in South America were cleared via “slash and burn” with a promise to indigenous people that they would have fresh farm and grazing lands. The top soil in the rainforest is very thin and with the trees gone there were no roots to serve as temporary water storage and no protection from the tree canopies to prevent soil runoff. As a result, all of the soil nutrients were washed away creating areas of barren land.
The palm oil that we purchase comes from plantations that have been grown on these once barren lands in a region of the Amazon that was cleared 30-40 years ago. The palm plantation has reintroduced a new forest crop which has brought back many species of birds and other plants and animals and preserves forests surrounding the plantation. While not as diverse as native Rainforest, it is a huge improvement over barren grasslands.
So instead of eliminating palm oil, at Chagrin Valley we use certified organic, certified sustainable palm oil. Our palm oil is either Rainforest Alliance certified sustainable or Friend of the Earth certified sustainable.
As more and more companies, large and small, support and encourage the development of “sustainable” palm oil, we can make a difference.
Ik heb een bar van Helemaal Shea. Zonder palmolie ed.
[verwijderd]
Nieke De tweede die ik checkte bevat palmolie, alsmede nog een paar anderen https://www.helemaalshea.nl/en/product/2027918/sweet-rose-shampoo-bar
Het lijkt me sterk dat iedereen de ingrediëntenlijst gaat doorspitten bij elk afzonderlijk product.
- Bijgewerkt
[verwijderd] Er staat dat de zepen vanaf 2019 palmolievrij worden en sowieso geen SLS bevatten. Neem aan dat dat wel klopt, zou heel slecht zijn anders... De palmolie in de zeep die jij noemt voldoet aan een keurmerk, wat het mogelijk ‘minder erg’ maakt (heb er onvoldoende verstand van om te beoordelen in hoeverre dat keurmerk ook echt echt beter is ed). Sowieso is het SLS-vrij (tenzij ze liegen in hun tekst), waar ts om vraagt.
Ik heb deze:
https://www.helemaalshea.nl/product/1945171/argan-rhassoul-haarzeep
https://www.helemaalshea.nl/product/2037408/solid-conditioner-normaal-tot-vet-haar
En ik mag aannemen dat als je specifiek op zoek bent naar iets zonder palmolie (of welk ander intredient dan ook) dat je dan juist wel de ingrediënten door leest...?