Hopsatee ah wat leuk! Leuk om te zien he, al die sprongen die ze dan ineens maken!
probeer iig geen stappen over te slaan. Zie het leren als een grote ijsberg. Aan de oppervlakte en daarboven zie je de uiteindelijke vaardigheden, maar daaronder (onder water) schuilt jaren aan voorbereiding en vaardigheden die nodig zijn om tot die andere vaardigheden te komen. Die basis onderaan de ijsberg leg je nu, en moet stevig zijn voor je door kan.
Op de site van slo staan alle leerdoelen (kerndoelen) beschreven. Misschien een idee om eens te checken wat hij precies beheerst? En dan daarop voortborduren? Vooral qua rekenen even goed kijken of hij echt begrijpt wat hij doet en of het geen ‘trucje’ is. Ik zie weleens kinderen die oudere broers/zussen nadoen. Begrijpen dus niet echt wat het is zegmaar.
Qua taal zou ik beginnen met het oefenen van letters. Gewoon in het dagelijks leven. Wij hebben op school ‘veilig in stapjes’, de voorloper op ‘veilig leren lezen’. Dat zet ik in bij kinderen die eraan toe zijn. Heeft school ook zoiets?
Qua woordjes sowieso beginnen met klankzuivere mkm-woorden. Medeklinker-klinker-klinker. Woorden als bal, pet, pen. En ga lekker veel rijmen samen!
Anders even via pb verder! Ik kan wel het een en ander voor je bekijken als je wil?