[verwijderd] Verder zeg ik niet dat ik het niet met je eens ben, maar hoe je erover praat is niet motiverend voor anderen om zich in die richting aan te passen.
Mijn reactie richting SDonya was inderdaad nogal vinnig. Maar dat "oh, lol" en die smileys van haar schoten even verkeerd. Alsof ik iets belachelijks beweer als ik zeg dat mensen dingen goedpraten voor zichzelf. Ik vond dat zo'n flauwe, kinderachtige, denigrerende reactie. En dat bracht ook niet mijn beste kant boven, nee.
Maar dan ook een serieuze vraag richting jou: als dit niet de manier is, wat dan wel? Wat denk jij dat motiverend werkt? Want ik denk dat een uitspraak als "iedereen is verantwoordelijk voor wat hij zelf bijdraagt aan een betere wereld" bij veel mensen ook een soort reactie oproept van "oh, ik koop nooit plastic flesjes (of whatever ze wel goed doen) dus dan mag ik wel een keer met het vliegtuig."
Ik ben het met Vulpen eens dat de echte verandering alleen via de politiek te bewerkstelligen is, maar ik weet niet of het zo fout is om een keer hardop te zeggen dat sommige keuzes eigenlijk gewoon aso zijn richting de generaties na ons. En als dat averrechts werkt, hoor ik graag wat dan wel werkt 😊