Manque dit eigenlijk. Ik vind er niks mis mee wanneer mensen prima voor hun kinderen kunnen zorgen, zowel financieel als mentaal. En wb financieel hoeft dat wat mij betreft heus niet alles het duurste van het duurste, de kinderen mogen prima hun kleding doorgeven naar het jongere broertje/zusje als het er allemaal maar netjes uitziet, Het hoeft niet het duurste speelgoed en zelfs niet het duurste eten.
Zolang er maar op een fatsoenlijke manier aan de allereerste basisbehoeften van het kind voldaan wordt, dus voldoende eten, goede kleding en schoenen. Daarnaast vind ik eigenlijk belangrijker dat er voldoende aandacht blijft voor ieder individueel kind en dus niet dat het oudste kind het jongste moet opvoeden omdat moeder te druk is met haar aandacht verdelen. En ik denk dat juist dit laatste eerder een probleem kan zijn binnen grote gezinnen dan alleen het financieële plaatje.
Ik voor mezelf vind het soms al heel erg lastig om mijn aandacht goed over 3 kinderen te verdelen, laat staan als ik er 8 zou hebben.
Uiteraard is liefde een groot goed, maar van alleen liefde wordt een kind niet groot zal ik maar zeggen.