Jerseygirl Hooyo-shimbir de meeste mr toestellen hebben een eigen muziekinstallatie. Bij ons kan je kiezen tussen radio en cd. Stel je er echter niet teveel bij voor. Sommige sequenties zijn zo luid dat de muziek er nauwelijks boven komt, zeker niet als je ook oordopjes inhebt. Gsm en MP3 speler mogen de scanruimte trouwens niet binnen. Het magnetisch veld zou alles wissen en maakt het toestel onbruikbaar.
Jerseygirl Hooyo-shimbir Bij de meeste mr onderzoeken mag er muziek op, behalve voor functionele mei (fMRI). MR van het hart en buikorganen doen we ook zonder muziek, maar dat is enkel zodat je ons zou horen als we vragen om te stoppen met ademen.
Manque Hooyo-shimbir Jeetje, is dat nu dagelijks? Bah 🙁 Ik ben benieuwd! Bij mij helpen de betablokkers goed om te aanvallen te voorkomen. Mochten ze niets zien (hopelijk) dan is dat misschien nog een optie.
Hooyo-shimbir Manque Al een aantal maanden dat ik vrijwel elke avond oog migraine heb. Gelukkig niet altijd met hoofdpijn. Maar omdat de bèta blokker niet opgehoogd mag worden ivm lage bloeddruk en ik pas op 50mg zat wou de ha dat de neuro zou mee denken. Die op zijn beurt wil dus een MRI omdat de hoofdpijn en aura altijd rechts zitten en t door de jaren heen erger word. Het eeg zal voornamelijk ter uitsluitsel zijn omdat ik 2 dochters met epilepsie heb.
Manque Hooyo-shimbir Hm, ik begrijp het. Spannende tijd. Sorry, je had een aantal van die details al eens verteld, ik was het even kwijt. Heel veel succes vandaag ❤️
Hooyo-shimbir Ja t ging wel prima ben gelukkig niet claustrofobisch aangelegd en werd op een gegeven moment zelfs wat slaperig 😅 12 febr pas...
Manque Hooyo-shimbir He bah wat moet je lang wachten 😑 Ik vond het ook best chill in de MRI. Gewoon even stilliggen, mediteren. Met kussens op mijn hoofd. Ben je bang voor de uitslag?
Robije @Hooyo-shimbir Oh dat duurt nog even.. @Manque ik heb de tweede keer ook geslapen, maar ik zag er van te voren heel erg tegenop omdat ik de eerste keer onwijs veel pijn had (ik was toen 10, pijn kwam niet door dst apparaat).
Hooyo-shimbir @Manque nee niet echt bang. Als er iets heel ergs is hadden ze gister wel gebeld, hou ik mezelf maar voor. Heb verder gelukkig ook geen andere gekke klachten.