Het is net tegen welk probleem je aanloopt in je werk en het boek biedt een aantal oplossing voor bepaalde problemen... maar als een probleem zich niet voordoet bij jou is dat alleen maar fijn natuurlijk.
Een poosje geleden moest ik samenwerken met een man die meteen eerlijk toegaf dat hij nog nooit met een vrouw had samengewerkt (ict is nog steeds behoorlijk een mannenwereld). Hij ging me meteen ook als een soort prinsesje/dom gansje behandelen... me de hele tijd dingen uitleggen die ik al wist. Als ik hem een inhoudelijke vraag stelde ging hij meteen het hele issue voor me oplossen, trok mn werk uit mn handen. Op mn mamadag maakte hij mijn werk af, op zijn manier, terwijl zn eigen werk dan nog niet af was🙄.
Maar eigenlijk door dit boek merkte ik dat ik me soms ook wel een beetje als een barbie gedroeg, als een damsel in distress die gered moest worden door een sterke man die het allemaal voor me oplost😬. Dus ik probeer nu meer uit te stralen dat ik een professional ben die precies weet wat ze doet. Ookal voel ik me diep van binnen dat onzekere meisje die “maar wat aan rommelt”.... ik laat toch niet over me heen walsen!