Pimpelmeesje Dat ze (mijn vriend en mijn schoonmoeder) ruzie hebben vind ik nog niet eens zo heel erg. Dat heb je soms.
Maar mijn schoonmoeder maakt iets veel groter dan het is. Of maakt zelfs van iets een ding dat bij iets meer doorvragen niet eens een ding zou hoeven zijn.
V is morgen jarig. Ze wordt 1 jaar. En nu besluiten mijn schoonouders niet te willen komen omdat ze boos zijn op mijn vriend. Een paar dagen terug belden ze ons op of mijn vriend kon helpen met een nieuwe bank in hun huis te zetten. Mijn vriend had net die nacht op gezeten met V die ziek (gewoon verkouden) is. Ze bellen op het moment dat ze ongeveer al daar zijn waar de bank vandaan komt en of hij dan over een uur (reistijd van bankenwinkel naar ons) kon komen helpen. Hij wilde net naar bed gaan omdat de kinderen net sliepen.
Schoonouders zijn recent ook verhuisd. Daar zou hij ook helpen, maar op het moment van de verhuizing was hij ook ziek. R neemt van alles mee van de peuters en helaas pakken wij het vaker wel dan niet mee.
Maar die dag ben ik dan in zijn plaats gaan helpen. Ik zou eigenlijk thuis blijven met de kinderen omdat ik fysiek minder kan.
Dus dat is twee keer dat hij niet is komen helpen terwijl ze er wel om vroegen. En dat weegt blijkbaar zo zwaar dat ze het niet kunnen opbrengen op de verjaardag te kunnen komen van hun eigen kleinkind.
Het is dat ik al zo'n voorgevoel had en dus extra via app gevraagd had of ze wel of niet kwamen. Maar anders waren ze dus zeer waarschijnlijk niet komen opdagen zonder ook maar een woord te zeggen.
Dat er een ruzie was gekomen, zou me aan mijn reet roesten. Maar nu komen ze dus niet om redenen die niet terecht zijn. Als het bespreekbaar was gemaakt, was het waarschijnlijk zo uitgepraat. Maar of dit zijn de redenen. Of er speelt iets anders mee. Maar ik zou niet weten wat.