• [verwijderd]

Deliana in principe geeft deze situatie wel wat meer rust. Zijn vader is wel realistisch en die heeft ook meer dan genoeg shit mee gemaakt met ex om niet automatisch zijn kant te kiezen, maar is wel neutraal. Hij wil het beste voor de kinderen, punt.
Ex is (via mail) akkoord gegaan dat ik me terug trek uit de omgang, en zijn vader neemt nu een soort rol van mediator op zich. Maar hij is ook heel erg duidelijk geweest naar ex, dat als die het lef heeft om ons aan te klagen omdat de kinderen hem nu niet willen zien, ex er alleen voor staat en hij ook stopt met bemiddelen. Dat geeft mij rust, want ik was wel echt bang voor een nieuwe rechtzaak. Het geeft natuurlijk geen garantie dat hij het niet gaat doen, maar als er iemand is die invloed heeft op ex is het zijn vader dus het is fijn dat hij daar ook heel fel op tegen is.
Zijn plan is ook iets waar ik me volledig in kan vinden: ex en ik hebben zo min mogelijk contact, ex is de kinderen excuses verschuldigd en zal moeten gaan aantonen dat hij aan hun kant staat, geen contact meer tussen S en de kinderen, maar boven al afwachten hoe het gaat met de psycholoog en verder even niks forceren. Had het zelf niet beter kunnen bedenken eigenlijk πŸ˜‰
Het enige wat het verder van mij vraagt is dat ik nu even wat meer contact heb met zijn vader, maar verder kan ik mijn energie dus richten op de kinderen. De aanvraag voor de psycholoog van I is deze week gedaan, en H heeft vandaag haar eerste echte sessie gehad, dus afwachten maar..
En eerlijk, ik besteed liever een half uurtje per week aan een telefoongesprek met zijn vader dan mailen met ex en vervolgens nog 3 dagen over de zeik te zijn.

Rietjesbeker ja echt! πŸ™ˆ
Het is zo'n leuk stel, hele bijzondere relatie hebben ze πŸ˜†

5 dagen later

Wie denk je wel dat je bent? Als L nee zegt, ik zeg nee, dat jij dan met je 8 jaar ja kan zeggen en in discussie moet gaan? "Samen delen". Ja niet alles snotaap, hier heeft L hard voor gewerkt, 85euro voor betaald dus nee is gewoon nee.

*het is vaak gezeur met dat vriendinnetje. Zo 1 waarvan je afspraakjes wil vermijden πŸ™ˆ

Zonnebloem dat als ik ook nee zeg discussie geen zin heeft dus rap naar beneden jullie 3
    (J zat er ook bij).

Overigens is ze inmiddels opgehaald (volgens afspraak om half 5) en ze heeft geen doei oid gezegt. Denk dat ze gepikeerd is πŸ˜†

Wat wil je met zo'n opvoeding 🀐

Mijn nicht is door corona een complotdenker geworden (compleet geloven in reptielen, the works) en heeft een wig tussen haar en mijn vader gedreven met allerlei wilde accusaties. Vooral mijn moeder had daar erg onder te lijden. We hebben dus helemaal geen contact met haar meer.
    Via via hebben we gehoord dat er aangifte is gedaan tegen haar puberdochter omdat ze een leeftijdsgenootje zo ernstig bedreigd zou hebben dat haar vader er politiewerk van heeft gemaakt.

HAHA NEE. We gaan niet 'even een bakkie doen bij mij thuis om het "uit te praten"', mafkees!

(Ipv daarvan zei ik, "nee, ben druk straks. Maar tis wel goed joh. Ik zie je morgen aan het ijs". Trut die ik benπŸ™ˆ)

Djoess nou dat zou ik ook niet thuis uit willen praten

(De kus-man denk ik?)

• Djoess hebben hierop gereageerd.

Toch6 ja, die. Ik denk dat ie bang is dat ik het aan zijn vrouw vertel?

• Toch6 hebben hierop gereageerd.
            • [verwijderd]

• Bijgewerkt

Djoess zeker niet alleen afspreken. Ook bij de ijsbaan niet alleen met hem zijn hoor!
            Neem anders het gesprek op of whatever.. jezelf indekken want jij bent straks de boosdoener als zijn vrouw erachter komt, let maar op!
            Ook sms’jes bewaren waarin hij oppert af te spreken bij jou thuis.

Toevoeging: ik denk dat β€˜ik ben te druk’ niet duidelijk genoeg is trouwens. Want dat betekent ander keertje misschien wel.
            Je moet denk ik echt Nee zeggen, zwart op wit.

Djoess neeeee, absoluut niet met hem afspreken en al helemaal niet thuis! Oefenen voor de volgende keer 'ik heb geen behoefte om met jou af te spreken. Niet nu en ook niet later.'