[verwijderd]
Deliana in principe geeft deze situatie wel wat meer rust. Zijn vader is wel realistisch en die heeft ook meer dan genoeg shit mee gemaakt met ex om niet automatisch zijn kant te kiezen, maar is wel neutraal. Hij wil het beste voor de kinderen, punt.
Ex is (via mail) akkoord gegaan dat ik me terug trek uit de omgang, en zijn vader neemt nu een soort rol van mediator op zich. Maar hij is ook heel erg duidelijk geweest naar ex, dat als die het lef heeft om ons aan te klagen omdat de kinderen hem nu niet willen zien, ex er alleen voor staat en hij ook stopt met bemiddelen. Dat geeft mij rust, want ik was wel echt bang voor een nieuwe rechtzaak. Het geeft natuurlijk geen garantie dat hij het niet gaat doen, maar als er iemand is die invloed heeft op ex is het zijn vader dus het is fijn dat hij daar ook heel fel op tegen is.
Zijn plan is ook iets waar ik me volledig in kan vinden: ex en ik hebben zo min mogelijk contact, ex is de kinderen excuses verschuldigd en zal moeten gaan aantonen dat hij aan hun kant staat, geen contact meer tussen S en de kinderen, maar boven al afwachten hoe het gaat met de psycholoog en verder even niks forceren. Had het zelf niet beter kunnen bedenken eigenlijk
Het enige wat het verder van mij vraagt is dat ik nu even wat meer contact heb met zijn vader, maar verder kan ik mijn energie dus richten op de kinderen. De aanvraag voor de psycholoog van I is deze week gedaan, en H heeft vandaag haar eerste echte sessie gehad, dus afwachten maar..
En eerlijk, ik besteed liever een half uurtje per week aan een telefoongesprek met zijn vader dan mailen met ex en vervolgens nog 3 dagen over de zeik te zijn.
Rietjesbeker ja echt!
Het is zo'n leuk stel, hele bijzondere relatie hebben ze