Overigens plan ik dit wel redelijk bewust onder schooltijd hoorπŸ™ˆ maar tandarts dan weer nooit tenzij voor 1 kind, anders moe(s)t ik iedereen meenemen 🀯 ik kijk ook naar eigen gemak aangezien ze verplicht zijn er vrij voor te geven

Toch6
Je moet ook gewoon niet vertellen hoe laat je er moet zijn. Gewoon, ik kom ... om 12 uur halen ivm ziekenhuis afspraak.
Verder plan ik ook het meeste na schooltijd hoor.

Toch6 Les voor de volgende keer: niet precies noemen wanneer de afspraak isπŸ™ƒ Ik vind school superbelangrijk. Maar op tijd zijn Γ³Γ³k, logisch dat je een marge inbouwt toch?

Wat Mamabeertje ondertussen dus ook zegt πŸ˜‰

[verwijderd] Gevoelsmatig denk ik, 'Ja ik ben ook super druk maar vind toch ergens de tijd om iets te laten horen ...'

Je hebt ook echt gelijk! 😘

(Ik ga straks mijn contacten maar eens bij langs scrollen om te kijken bij wie ik te lang niks van mij heb laten horen - ik moet daar ook echt beter mijn best in doen)

Tantetil
    [verwijderd]
    Dat vind ik wel lastig eigenlijk. Het gaat om mijn zusje.
    Eind vorig jaar hebben we al een ruzietje gehad over dat ze mij/ons niet had uitgenodigd voor hun geregistreerd partnerschap. Begin dit jaar hadden we een aanvaring, omdat onze kinderen niet welkom waren op kraambezoek. Uiteindelijk hebben we dat wel uitgepraat. Ze vond mij en mijn kinderen echt wel belangrijk en natuurlijk waren ze wel welkom, maar gewoon pas na een poosje.
    Ik heb ook geen zin in weer ruzie, dus probeer ik het maar van me af te laten glijden. We zitten eigenlijk gewoon zo anders in elkaar. Ik heb haar eerder heel erg geprobeerd te betrekken bij alles, maar nu komt dat op geen enkele manier terug.

Ik bedenk me nu dat je dit misschien helemaal niet bedoelde met jouw post, maar het raakte me wel.

Mamabeertje juist goed dat je erover praat en natuurlijk doet dat pijn omdat het toch je zusje is. Mijn zus heeft hetzelfde gedaan bij mij met haar huwelijk bij de gemeente destijds....dat deed echt pijn. Ze wilde ons niet uitnodigen omdat ze dan ook de zussen van haar inmiddels ex moest uitnodigen en dan werd het te druk.

Ik vind het echt heel naar voor je dat ze zo is. Blijft lastig die zussenverhoudingen.

[verwijderd]
        Ik kom altijd overal leuke vrouwen tegen. Ook niet bij school, kinderopvang, speeltuin in de buurt, collega's etc? Ik ben altijd wel makkelijk in contact leggen, dus dat is waarschijnlijk wel anders voor mij. Ik heb juist teveel leuke mensen om mij heen dat ik er stress van krijg omdat ik niet met iedereen kan afspreken of contact bij kan houden. Maar woont er niemand van ons bij jou in de buurt??

Edit t hoeft niet eens iemand in de buurt te zijn hè, je kunt ook gewoon veel app contact hebben en heel af en toe afspreken

[verwijderd] (tenzij het oudere dames zijn gek genoeg.πŸ€”πŸ€ͺ)

Omdat die daar over het algemeen zelf heel goed in zijn en het helemaal fantastisch vinden als iemand eens iets terugzegt πŸ˜‰

Ik kom net als Tantetil eigenlijk altijd overal wel leuke mensen tegen, maar tegelijkertijd herken ik ook helemaal wat jij zegt. Ik maak dan wel een praatje, maar daar blijft het bij, er vloeien nooit vriendschappen uit voort of zo. Omdat andere mensen daar geen behoefte aan hebben of er te druk voor zijn, vermoed ik. Of omdat ze mij niet leuk vinden, denk ik op slechtere momenten πŸ˜‰

Tantetil Mijn zus heeft hetzelfde gedaan bij mij met haar huwelijk bij de gemeente destijds....dat deed echt pijn. Ze wilde ons niet uitnodigen omdat ze dan ook de zussen van haar inmiddels ex moest uitnodigen en dan werd het te druk.

Ik heb dit gedaan met aanhang ivm gratis huwelijk en max 10 personen. Ik heb 4 zussen en een broer tel uit je winst 🫣. Aanhang mocht/kon dus niet komen. Ik heb er geen seconde aan gedacht dat ik hiermee mensen kan kwetsen 🫣

Vulpen Dit heb ik ook inderdaad. Ik kom best veel mensen tegen en een praatje maken gaat me prima af. Ik vind nieuwe contacten leggen ook niet moeilijk. Al herken in wel wat @[verwijderd] zegt, ik moet dan wel enigszins uitgerust zijn en zo. Alleen de stap van een leuk gesprek naar vriendschap. Ik weet gewoon niet hoe dat moet geloof ik. Dat gebeurd nooit. Ik ben dus heel benieuwd hoe dat stukje dan gaat. Misschien dat @Tantetil datvuit kan leggen?

iMoeder ik nodig iemand uit. Als ik een paar keer een leuk gesprek heb gehad, dan geef ik aan dat ik het zo gezellig vind en of degene een keer zin heeft om een borrel, kop thee etc te komen drinken. Nu zullen de meeste daarop niet zo snel nee zeggen, maar als je daarna geen nieuwe uitnodiging krijgt, dan weet je genoeg. Dat risico moet je incalculeren, maar in de praktijk valt dat reuze mee hoor. Je moet denk ik niet te bang zijn om op je bek te gaan.

iMoeder vaak is het gewoon contact maken en even onderhouden en dan kopje koffie drinken ofzo of samen iets met de kinderen doen. Bv er was een nieuwe buurvrouw verderop komen wonen, dus ik ging praatje maken toen ik haar buiten zag en dacht ja die vind ik leuk. Nog een paar keer een praatje, toen via instagram. Daarna koffie drinken in de speeltuin en vervolgens was het gewoon dikke mik. Maar ik vraag zelf ook heel makkelijk heb je zin om te wandelen of koffie? De laatste was ceremoniemeester op de bruiloft waar ik van de zomer was, we appten eerst over de bruiloft en was al meteen leuk contact. Op de bruiloft zelf leek het alsof we elkaar al jaren kenden. Ze zei zelf we moeten eens afspreken in Nederland, maar eenmaal terug van vakantie leek het een beetje te verwateren, dus ik appte is het over met de liefde? En toen bleek dat ze gewoon heel druk was, maar dat ze wel graag contact wil houden en afspreken. Dus nu komt het contact ook meer vanuit haar. We spreken elkaar nu wel elke dag. Niet dat dit nu al meteen een vriendin is, maar zo begint het vaak wel. Eigenlijk zat ik al vol, maar zij mocht er nog wel bij.

Maar dus wat treessie ook al zei gewoon zelf vervolgstap nemen als je iemand leuk vindt. Ik heb ook wel eens dat mensen het aan mij vragen en dan denk ik pff nee hoor ik heb echt geen zin om jouw suffe gezanik aan te horen. Dan verzin ik wel een smoes, want dat doe ik niet meer. Maar je merkt denk ik zelf wel of er een klik is.

Ik vind het juist moeilijk voor te stellen dat je dat niet doet. Alleen hier op het forum heb ik zo al minimaal 5 leuke vrouwen met wie ik zou willen afspreken als ik meer tijd had. Dat vind ik dan ook zo jammer. ( ja jij zit daar ook bij hoor @Vulpen ) nou eigenlijk wel 10 leuke vrouwen. Maar hoeft ook niet meteen af te spreken, gewoon appen is ook al leuk. Lumi woont aan de hele andere kant van Nederland en afspreken is niet te doen maar wij hebben ook leuk contact. Dus afstand hoeft je ook niet te weerhouden.

Hopsatee En dan merk ik wel dat ik nu ook terughoudender ben met bijv appen met mensen of moeders van school etc waar ik leuk contact mee heb. Want zometeen komt er een uitnodiging en moet ik zeggen nee, dat lukt nu niet

Kies een paar mensen waar je dat tegen kunt vertellen. Wees eerlijk dat je het eigenlijk niet redt, dat je het contact eigenlijk wel nodig hebt, maar nu de energie niet in kunt steken. Dat klaart de lucht van tevoren al en zorgt dat mensen je ook de hand kunnen reiken.

Tantetil nou dit dus. Alleen is het in Vlaanderen zo moeilijk om contacten te leggen. De mensen zijn hier echt heel anders dan in Nederland 😬 . Als ze je niet kennen binnen een 'context' (zij het school, werk of (sport)club) kijken ze zo raar aan als je iets vraagt of als je gewoon een gesprekje begint. Ze zitten in hun eigen bubbel van familie en vrienden die ze al sinds hun 3e kennen en hebben geen tijd of capaciteit om nieuwe mensen toe te laten.

Heel generaliserend, maar ik woon er nu 11 jaar en dat is echt mijn ervaring geweest. Ik heb inmiddels leuke contacten en ook wel vrienden hoor, maar altijd via werk/school of het zijn mensen die ook vanuit het buitenland hier zijn komen wonen. Dan lukt het allemaal wel. Heel apart ook.

Femkes Ja dat is wel een goede, dat heb ik mijn 3 beste vriendinnen wel verteld hoor. Maar het voelt wat onwennig omdat ook bij de overige - af en toe gezellig een uitje of bak koffie- vriendinnen te doen.

Tantetil Ik ben er ook wel dubbel in hoor. Want ik vind afspreken met mensen vaak helemaal niet zo leuk. Ja, eventjes, maar zeker als mensen ver weg wonen, zijn ze niet van plan om na anderhalf uur weer te vertrekken. En ik word er vaak ook doodmoe van. En als het alleen over koetjes en kalfjes gaat vind ik het saai. En soms vind ik het ook wel heel leuk maar het plannen is dan te lastig want de weekeindes zitten al zo snel vol, soms wil je ook familie zien of een dagje niets...
                    Dus in heel veel opzichten bevalt appen mij beter, maar daar houden veel mensen dan weer niet vanπŸ™ˆ

Vulpen oh ik vind dat ook prima hoor. 1 vriendin zie ik echt om de paar maanden maar. Ik word ook moe na een afspraak, ik probeer nu ook even dag daarna niks te plannen. Ik weet niet wat dat nou is, of ik hoog sensitief ben of een extraverte introvert. Maar soms ook na een gesprekje met iemand buiten, moet ik echt even bijkomen. Ik hou ook van weekenden rust, maar wil ook steeds afspreken. Ben een beetje ambivalent daarin.