Ik ben dan de tegenhanger maar ik vind het dus leuk. Cadeautjes met Kerst geven en krijgen. Ik weet zelf altijd zat te vragen hoor: geurkaarsen, geurstokjes, keukengerei, een boek, een parfum, een telefoonhoesje, oortjes voor mijn telefoon om podcast te luisteren. Is dat troep? Het zijn juist dingen die ik niet snel voor mezelf koop (eigenlijk niet) maar waar ik dan wel twee keer per jaar (als ik jarig ben en met kerst) heel blij van kan worden. Ik geef dus altijd mijn zusje en mijn beste vriendin een cadeau met kerst en ik vind het altijd heel leuk om daar al maanden van tevoren over na te denken en uit te zoeken. Ook mijn ouders krijgen altijd iets met kerst.
Sinterklaas is altijd alleen voor de kinderen dan geven we elkaar geen cadeaus. Dus in de zak zit niks voor ons. Dat doen we dus alleen met kerst. En dat vind ik wel lastiger en dan vooral omdat het is wat @Femkes zegt. Ik heb tonnen houten speelgoed en sensory play gehad maar mijn kinderen vinden dat tot nu toe niks. Lego daarentegen wel en dat is vrij tijdloos. Verder altijd een boek , een pyama zulke dingen.
We letten wel op hoeveel ze krijgen. Dus het is een paar cadeaus vandaag. En met kerst alleen wat ze krijgen van opa/oma/vriendin. En dat kan een boek zijn tot een doosje lego. Maar mijn oudste is dol op voetbalkaarten. Tja, dat kan je troep noemen want wtf moet je met kaartjes van spelers. Maar voor hem is het een ware schat en kan hij uren zitten sorteren.
Troep vind ik meer die kleine plastic zooi in restaurants en surprise eieren enzo. Of als ze zoiets krijgen na een kinderfeestje of als traktatie.