Hopsatee
Ik merk zelf dat ik het steeds interessanter begin te vinden hoe meer ik er over lees en mee bezig ben!
Nou moet ik wel zeggen dat wij meer voor de lange baan strategie kiezen en niet continue aan het handelen zijn. Maar het is zeker iets dat ik al vroeg wil mee geven aan ons zoontje.
Van huis uit heb ik echt 0 meegekregen aan financiële “wijsheid” en ik gaf dan ook altijd alles meteen uit en dat wil ik toch echt wel anders doen.
Afgelopen jaar is wat dat betreft echt een grote ommezwaai geweest voor ons. Mijn man hield altijd de financiën bij en ik hield me daar totaal niet mee bezig. Maar sinds ik daar echt mee bezig ben gegaan, zijn we van een “registratie-systeem” (bijhouden wat er in en uit gaat) naar een soort zero-based budget systeem over gegaan waarin ik voor iedere maand voordat het loon binnen komt al beslis waar het aan uitgegeven wordt 😅😅
Gevolg hier van is dat we “ineens” heel veel kunnen aflossen op de hypotheek, veel meer sparen (vandaar de no-spend en de side hustle topic) maar ook in de wereld van bitcoins en index beleggen zijn gestapt.
Wat dat betreft heeft deze corona crisis ons echt goed gedaan. We zijn veel meer gaan kijken naar wat we echt belangrijk vinden, wat we graag willen bereiken maar ook wat we graag mee willen geven aan ons zoontje.
Hopelijk pikt hij dat van ons op en kan hij straks zien hoe geweldig het is hier vooral vroeg mee te beginnen!