Sevenof9
Maar dat heeft toch allemaal helemaal niet per sé iets met je IQ te maken?
Mijn broertje heeft toevallig ook een (ooit eens getest) IQ van 111 en dat valt nog steeds binnen de kaders van ‘bovengemiddeld intelligent’. Overigens was hij niet zo’n goede leerling. Hij is van VMBO-t op het speciaal onderwijs naar het Mbo gegaan en heeft nu een eigen bedrijf in iets wat hij wèl heel leuk vindt en goed kan (ook iets met mensen) terwijl hij een hbo deeltijdstudie doet in die richting.
Mijn neefje en ik hebben allebei een IQ van boven de 135 (hij nog ietsjes hoger dan ik) en hij doet nu iets op de universiteit en ik heb tot mijn schande niet eens een diploma van de middelbare school, enkel VWO certificaten, omdat het me gewoon niet zo boeide.
Een ex-vriendinnetje van mij heeft een extreem hoog IQ en was ongelukkig met haar studiekeuze waardoor ze uiteindelijk haar hart heeft gevolgd en ze de mode academie heeft gedaan.
Mijn punt is eigenlijk (😂) dat je aan andere interesses en talenten misschien niet zoveel hebt op school maar wel qua vervolgopleiding of gewoon verdere ontplooiing.