[verwijderd] De eerste nacht is het ergste. Die moet je niet doen als je de dag erna vroeg op moet, moet werken etc. En ja dat duurt echt uren, misschien wel tot vroeg in de ochtend. Maar dan kun je dus niet halverwege opgeven, want dat hebben ze meteen door en ben je zo 6 dagen verder voor het een keer gaat werken. De tweede nacht gaat in de regel vaak wat sneller dat ze gaan slapen. En de derde nacht nog sneller en meestal is het daarna dan klaar. En geloof het of niet, maar dan slapen ze dus gewoon door.
Ik vind het zelf leren slapen echt een belangrijke vaardigheid om aan mijn kinderen te leren. Het is hartverscheurend hoor, maar ze moeten dat zelf doen. Ik heb echt een potje zitten huilen toen in die tijd. Maar het is even die drie dagen en daarna ben je gewoon af van dat iedere avond/nacht weer drama. En op de lange duur lijkt me dat gezonder voor een kind. Het is echt de eerste nacht vooral dat je door moet!! Daarna word het beter.
Als je wat bemoediging wil, er staan filmpjes van supernanny op YouTube. Dat is echt fijn om te kijken. Dan zie je die kinderen ook schreeuwen, huilen, gillen, exorcist taferelen en twee dagen later, legt mama ze in bed, weltrusten, kus, en.... ze slapen.
Als je zoekt op supernanny sleep training vind je ze wel.