BabyFG agenda gewoon rustig rijden. Je tijd nemen en je niet laten opjagen door mensen achter je.
wat ik zelf doe als t weer even glad is dan rij ik op een rustig stuk in de straat bijv waar t glad is en dan ga ik voorzichtig rustig remmen. Dan voel ik hoe de auto reageert.
Verder rij ik dus echt super rustig als t glad is of als ik vermoed dat t glad is.
zodra ik wat vertrouwen krijg dat t wel meevalt bijv met de gladheid dan ga ik heel langzaam
steeds een beetje harder.
komt er een rotonde of stoplicht aan dan haal ik al ver van te voren mn voet van t gaspedaal zodat ie zelf al wat af gaat remmen enzo.en verder, adem in adem uit en vooral niet ineens te hard je rem intrappen
heeeeeel rustig aan doen, na optrekken ook zo gauw mogelijk naar zn 2 schakelen. Dan trekt de auto zelf al wat stabieler en door lagere toeren heb je betere grip ofzo was t.
de truc is vooral het te doen, alles op je gemak. En al naar gelang je t vaker doet zul je ook merken dat t je beter af gaat met minder zwetende handen
Hier ben ik het volledig mee eens!!
Daarnaast als tip: afremmen op de motor, ipv met de rem. Als je bij gladheid ook maar iets hard remt kun je gaan glippen, ga je eerst afremmen op de motor (dat doe je door op tijd terug te schakelen, dan remt de auto zichzelf af zonder remgebruik) hoef je minder hard je rem in te trappen en is de kans op glippartijen een stuk kleiner.
Bij gladheid sla ik ook vaak de 1 over en begin ik soms te rijden in de 2.
Ik hou niet van gladheid, maar zit voor mijn werk halve dagen op de weg, dus ik moet wel.