Momenteel werk ik 24 p/w verdeeld over 3 dagen bij een kantoor in mijn woonplaats. Het werk is leuk, maar iets teveel uitvoerend naar mijn zin. Ik werk in een superleuk team en ik houd van de branche waarin ik werk. Mijn werkgever is superflexibel (een groot pluspunt!). Mijn salaris is matig en mijn secundaire arbeidsvoorwaarden om te huilen. De werkdruk is gigantisch en na dit de afgelopen maanden wekelijks te hebben aangegeven willen ze nog steeds niet aan een structurele oplossing.
Nu heb ik een hele leuke vacature gezien. Het werk spreekt mij enorm aan, net als de bedrijfscultuur zoals die omschreven wordt. Echter, dit betreft een functie van minimaal 28 uur waarbij je in ieder geval 4 dagen aanwezig moet zijn. Bovendien is het in een stad hier zo’n 20 km vandaan, op een locatie die niet zo handig te bereiken is met het OV. We zouden dan dus een 2e auto moeten hebben, meer opvang voor de jongste, ik kan de middelste niet meer zelf naar school brengen etc.
Nu twijfel ik dus enorm of ik moet solliciteren of niet. Er zijn plus- en minpunten, maar wat ik me vooral afvraag is of ik 28 uur p/w uiteindelijk niet teveel ga vinden. Onze jongste is nu 10 maanden en hij is echt de laatste. Ik wil dus eigenlijk zoveel als kan van hem genieten en ik vind de dagen dat ik met hem thuis ben heerlijk.
Aan de andere kant -> de vacature is zo leuk! En ik word echt een beetje boos van het feit dat mijn werkgever zo moeilijk doet met een extra iemand aannemen. Dat is ook gelijk wat ik mezelf afvraag maar nog niet helemaal helder krijg -> wil ik nu vooral weg uit ontevredenheid, wat met een laatste ultieme bespreking misschien nog opgelost kan worden?
ARGH! Wie kan mij wat inzichten verschaffen?