Vervelend dat alles zo vaag is! π De huisarts/kinderarts heeft ook geen idee waar jullie terecht zouden kunnen? Ik zou dan toch de diagnose ergens anders laten stellen inderdaad en dan zelf, maar ook via degene die het onderzoek doet, kijken waar je voor behandeling terecht kunt.
De wachtlijsten zijn in Nederland ook idioot lang... Hier zijn we al sinds april vorig jaar bezig. Uiteindelijk is via een omweg na een paar maanden wel het onderzoek gestart, dat heeft maanden geduurd, toen bleek dat er bij die organisatie een aannamestop was voor de behandeling en konden we dus opnieuw op een wachtlijst bij een andere organisatie... Ik kende de verhalen wel, maar ik vind het echt schokkend hoe 'makkelijk' er mee om gegaan wordt... Ik vind het niet gek dat kinderen/jongeren en ouders extreme problemen krijgen; hoe langer je wacht, hoe groter de kans is dat het escaleert (op welke manier dan ook). En ja, dan wordt de zorg duur, want dan kost het namelijk veel meer tijd en energie om het weer een beetje goed te krijgen...en mensen hebben dan vaak blijvende schade opgelopen. π Maar goed, we zijn inmiddels dus 15 maanden verder en een deel is nu dan toch eindelijk van de grond aan het komen (medicatie en ter overbrugging tot individuele hulp ook iemand die thuis komt om mee te denken, nu levert dat helaas niet zo heel veel op tot nog toe, zij geeft ook aan dat het 'meer vraagt', maar goed, daar kan zij ook weinig aan doen), voor het andere (in mijn ogen misschien wel belangrijkste deel) staan we nog op een wachtlijst van geen idee hoe lang...