Dahlia hier wordt het denk ik ook adhd (dan de add-variant). Ze willen denk ik nog uitsluiten of haar ‘weg zijn momenten’ geen dissociatie is. In ieder geval dat denk ik, want ze waren de laatste keer namelijk allemaal trauma-gerelateerde vragen aan het stellen. Denk zelf niet dat dit eruit komt, maar wel goed dat ze er naar kijken.
Wat ik nog wel spannend vind, is wat zij vinden van haar IQ profiel, omdat het nogal disharmonisch is. Ik kan dat zelf niet goed verklaren (misschien dat er ook geen verklaring voor is hoor).
Ik kan mij trouwens voorstellen dat je bang bent voor GTS. Mochten het wel tics zijn, dan is hoe eerder erbij hoe beter. Jullie zijn er dan hartstikke op tijd bij en dat is echt gunstig voor het behandelresultaat. Er zijn echt goede behandelmethodes voor tics bij kinderen. Het kan best dat medicatie hier ook heel ondersteunend in gaat zijn.
Ik hoop hier ook dat ze baat gaat hebben bij medicatie. Ik ben geen fan van medicatie, omdat het medicatie is waarvan de lange termijn effecten nog niet duidelijk zijn en ik vind het effect op mijn lijf altijd best heftig. Echter als het nodig is en ze heeft er baat bij, dan gaat ze het gewoon krijgen. Ik heb zelf ook veel baat bij medicatie, maar ik zou het liever ook zonder doen. Toch had ik het als kind graag gehad.
Hier was wel een enorme wachtlijst voor medicatie (6 maanden vanaf het terugkoppelingsgesprek). Een bevriende psychiater wil het gelukkig voor ons doen en dan kunnen we binnen een week terecht. Is bij jullie de wachtlijst voor de psychiater wel te doen?