Goed nieuws qua school! Er komt een combigroep 2/3 en Dafne komt daarin. Gisteren gesprek gehad met de juf en cognitief en sociaal zou Dafne een groep 3 wel kunnen, maar ze is nog erg onzeker en te wisselvallig in dr resultaten. Ze mag emotioneel ook nog wel groeien. Ik twijfelde laatste maanden al wel vaker, en toen ik las dat er een 2/3 kwam, dacht ik echt meteen: ja! Dat is het!
Ze hebben ervaring met deze combi en de juf zei dat ze het volste vertrouwen heeft in de juffen die voor die groep komen. Ze mocht nog niet zeggen wie het zijn.
Dafne ziet het zelf ook wel zitten. Leren lezen en schrijven, maar toch ook nog meer spelen dan in groep 3.
En dit biedt dan evt alsnog de optie versnellen naar groep 4, maar dan is ze toch weer een jaartje ouder.
Ik was gisteren helemaal opgelucht. Niet meer nadenken over versnellen. En ondanks dat het een gekke combi is, denk ik echt dat het echt wat voor Dafne is.