Aangezien dit topic om het uitwisselen van ervaring gaat, even het volgende: mijn zoon staat hier nu voor me te hoepelen met 4 hoepels tegelijk om zijn armen. Wonderlijk hoe schoenen aantrekken nog zo vreselijk moeilijk gaat en dat hij dit wél kan. Net zoals dat hij wel kan zwemmen na 2 lessen, maar zelf een boterham smeren... nope. Iets met fijne en grove motoriek, denk ik? Of een kwestie van interesse en motivatie?
Hij is veel bezig met het maken van klanken. Het zijn vrij willekeurige klanken, maar hij zet ze wel in voor communicatie, dus op de momenten dat hij iets van me wil. En toen we net een kinderfilm aan het uitzoeken waren en Bumba kwam in beeld, zei hij heel hard en enthousiast "BAA!" Dat leek me heel gericht. Hij was ook zichtbaar trots op die BAA.
Die ba-klank is iets waar de logopedist en de ABA-trainer nu druk mee bezig zijn. Ze hebben hem zelfs een paar keer 'bal' laten zeggen.
Ik ben wel optimistisch over het praten. Tuurlijk, het duurt lang, maar ik denk dat het wel komt.